måndag 20 juli 2009

Uppdatering från veckan

Har inte bloggat på några dagar nu. Känns som det är dags för en uppdatering.

Tisdagen var det kalas för Johanna. Mamma och jag ägnade dagen åt att göra en jättestor jordgubbstårta. Den blev såå god=). Var trevligt på kalaset. Alltid lika roligt att träffa kusinerna Elin och Oliver. Söta ungar som växer så himla fort, för fort. Johanna fick så fina presenter. Jag vill också fylla år nu, haha. Massa saker som jag behöver och vill ha!. Kvällen blev underbart fin. Martin och jag satt och filosoferade nere på bryggan samtidigt som solnedgången var fantastiskt vacker. Bättre kan det inte vara!

Onsdagen var väldigt lugn. Jag målade nere vid sjöboden men hade inte lust till mycket. Läste färdigt Om jag kunde drömma, tyckte den var bra. Middagen blv pizza som vi åt i Sanda, mums. Känner mig lite onyttig just nu men kan verkligen inte låta bli att äta onyttiga saker. Är väl så sommartid kanske. Blir ett massa fikande hit och dit. Dessutom är godis det bästa som finns. Där finns ingen gräns av hur mycket man kan äta=). Blir bättre till hösten när man kommer in i rutiner med skola och träning, tror jag. Kvällen tillbringades vid sjöboden, då vi höll på med att sätta dit dörrhandtag och lås...tog hela kvällen.

Torsdagen inleddes med morgonpromenad med Johanna. Var underbart väder, nästan för varmt. Men vi promenerade i raskt tempo i en timme, behövligt. Resten av dagen målade jag vid sjöboden. Fick faktiskt mycket gjort, pappa hjälpte också till förstås. Mamma gjorde oss också sällskap och vi satt i den underbara solen och åt frallor och drack kaffe=). När Martin kom hem från jobbet blev det grillning med mamma och pappa...supergott. Även denna kväll blev det jobb vid sjöboden. Tittade också på film, Twilight. Är ju baserad på den bok som jag nyss läst. Är faktiskt besviken på filmen. Trodde den skulle vara bättre men ändå kul att se den när man läst boken.

Fredagen vaknade vi till underbart väder. Havet låg som en spegel och solen sken. Som tur och väl var hade Martin möjlighet att vara ledig=). Så himla härligt, då han inte riktigt har någon semester i år. Efter frukosten körde vi till XL-Bygg, inhandlade lite småsaker. Sedan blev det jobb HELA dagen vid sjöboden. Hann med allt som vi hade tänkt oss och det blev så himla bra. Tak är färdigt, vindskivor, foder och dörr + alla knutar. Känns som en lättnad att slippa ha det över sig. Nu kan man göra något när man känner för det. Dessutom har vi en fullspäckad kalender ett tag framöver så därför var vi tvungna att få lite ordning. Städade ur den inuti också=). Supernöjd med dagen. På kvällen körde vi in till stan där vi somnade ganska fort i soffan efter dagens hårda slit.

Lördagen tog vi en härlig sovmorgon. Efter frukosten kröp vi ner i sängen igen för att lyssna på åskan. Var riktigt höga knallar men det var mysigt när man slapp vara själv och när man var i stan. Sedan gav vi oss ut i regnet för att uträtta massa ärenden. Först blev det systemet och sedan inhandling av ett par skor och ett par foppatofflor till Martin. Därefter blev det två t-shirts köpta till Martin och ett linne till mig. Snabbt hem för att laga lite mat och göra oss iordning för kvällens fest. Men först var det förfest hos Fredde och Maria, var trevligt. Fick en god drink och vi satt och snackade lite på deras härliga balkong med grymt fin utsikt. Sedan drog hela gänget på inflyttningsfest hos Johanna och Stoffe. Var en rolig kväll där det bjöds på goda snittar och annat smått&gott. Efter dans i deras hall men också genom hela deras lägenhet som ett dansande karnevalståg=) så drog vi vidare till Statt. Träffade folk som jag inte träffat på hur länge som helst, skoj! Blev en lyckad kväll=)

Idag är det då söndag. Är en slappdag, iaf hittills. Min kära sambo ligger nerbäddad och är en aningens bakfull. Själv är jag pigg men vet inte riktigt vad jag ska ta mig för. Går och fixar lite, diskar och viker tvätt. Sitter här vid datorn och segar men ska snart börja läsa ännu en bok tänkte jag, När jag hör din röst som är del 2 i Twilight-serien. Måste dessvärre köra och handla mat nu, kylskåpet ekar tomt och magen börjar kurra. Får se om jag får upp Martin ur sängen så vi kan köra till Maxi för veckohandling. Imorgon börjar jag jobba, 7-16. Är väl helt ok. Har en lugn vecka med bra tider och då gör det inte så mycket. Får se framemot helgen som förmodligen kommer bli trevlig ute på Ungskär.

Ha det bra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar