tisdag 14 juli 2009

Måndag - Slappdag och film

Ny vecka och min sista semestervecka innan jag börjar jobba. Tycker inte att den började så bra eftersom jag har haft huvudvärk hela dagen. Tittar jag tillbaka på förra veckan så kan jag se att jag hade huvudvärk även förra måndagen. Konstigt...ett måndagssymptom kanske? Låg i sängen till kl. 12 iaf. Lite hemskt faktiskt, men gör det aldrig så det fick bli så. Har gjort väldigt lite. Bara fixat lite hemma och sedan läst en massa i Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer. Är en vampyrbok, vilket jag är lite skeptisk till men eftersom många gillar den så ger jag den en chans. Finns ju även på film, Twilight-filmen, så får väl se den sedan. Kan inte riktigt säga än vad jag tycker om den...får väl se.

När Martin kom hem så körde vi och handlade lite mat, köpte Falu Rödfärg Svart och även vinet till lördagens fest inhandlades. När vi kom hem lagade vi mat och sedan blev vi supertrötta. Skulle egentligen följt med på picknick med vännerna. Men eftersom vi blev så trötta, så ställde vi in det helt enkelt. Lite tråkigt faktiskt. Får nog ta in cyklar till stan eftersom alla cyklade till Långö ikväll. Så praktiskt att ha en cykel här och dessutom mysigt om det bli fler utflykter framöver, inte skoj att köra bil efter dem andra=). Fick ta vår inköpta fika framför tvn istället. Hyrde Benjamin Buttons otroliga liv, den var väldigt speciell men bra!

Lite uppdatering om gårdagen. Dagen tillbringades på Ungskär. Solen tittade till slut fram så det blev solning för Johannas och min del. Det blev också lite jobb...Martin klippte gräs och jag räfsade, blev så fint! Efter god kycklinggryta som Ingalill lagat så körde vi hemåt. Jag skulle ju på tjejkväll inne i stan så det blev ett rasande tempo hem för att fixa sig iordning.
Tjejkvällen var hur trevlig som helst. Jag, Zandra, Lina, Johanna, Eve och Madde besökte Café Greven som arrangerade på Grevargården en kväll med mat, dricka och musik. Väldigt trevligt, tycker jag och killarna som spelade var hur duktiga som helst. Efter lite vin, Jordgubbar i Magnus fjantiga korg med glass (den hette faktiskt så) och lite snack så gick vi hemåt. De flesta hamnade på Subway, där mat inhandlades för att ta hem=).

Nu ska jag sova. Ska försöka hinna lägga ut lite bilder imorgon, tänkte jag. Glömde ju kamerasladden på Sturkö. Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar