tisdag 21 juli 2009

Måndag - Jobb och Promenad

Ny vecka och en väldig bra start på den! Har varit så pigg hela dagen och inte alls trött...brukar alltid vara så seg på måndagar. Men kändes bra att vara igång hela dagen med både jobb och annat fix. Idag blev det då jobb, 7-16. Arbetsdagen gick ganska fort faktiskt och det var skoj att träffa gamla arbetskamrater och prata en massa strunt=). + att jag trivs bra med alla vårdtagarna också. Dock hoppas jag att jag ska slippa den hemska magsjukan som härjar bland boende och kök. Vårt kök fick inte leverera mat idag utan vi fick från annat ställe, kan bara hoppas att det hjälper.

Efter arbetsdagens slut så begav jag mig hemåt för en dusch och sedan blev det matlagning, kasslergratäng med ris. Fortsatte att fixa lite här hemma. Har börjat rensa ut en massa, känns som det behövs. Tar lite varje dag...så nu är underkläder och t-shirts utrensade. Får fortsätta med alla lådor, hyllor och garderober. Man samlar på sig en massa och dessutom har man kläder som aldrig används pga. att dem är gamla eller helt enkelt inte faller en i smaken!
Ikväll har Martin och jag varit ute och promenerat, härligt=). Tog en långpromenad och samtidigt kikade vi på alla båtar som ligger överallt, både i Handelshamnen och vid Fisktorget. Såå fina båtar finns det. Många drömbåtar men där man får betala too much...men drömma kan man ju alltid=).

1 kommentar:

  1. Hej!
    Förlåt att jag inte ringde upp igår, jag var i duschen när du måste ha ringt! Ikväll vet jag inte om vi är hemma dock, men hör av dig nästa gång ni är i krokarna!
    Puss

    SvaraRadera