onsdag 8 juli 2009

Onsdag - åska och massa läsning

Då var det redan onsdag...vad tiden går fort. Elva dagar tills jag börjar jobba mina fyra veckor. Ska ju absolut inte klaga, då jag fått kanonveckor med underbart väder. Men det känns ändå som att när jag börjar jobba så är snart sommaren slut och plugget närmar sig.
Gårdagen tillbringades först på 3G med Jennie. Var hur trevligt som helst. Länge sedan vi träffades och vi hade så mycket att prata om. Kan vara skönt att prata av sig ibland. Blev självklart fika också, fralla och kaffe med jordgubbsbakelse=). Efter lite stressande hem för att byta kläder så begav jag mig till jobbet. Skulle gå bredvid på kvällen. Var lugnt faktiskt och inga konstigheter uppstod.
Martin och jag åt lite kvällmat när jag kom hem och sedan tittade vi på so you think you can dance, kan bli så imponerad av dem. Men någon som jag blev ännu mer imponerad av var Michael Jackson. Tv4 visade hans konsert från -93 och jag måste bara säga att han var grymt duktig på att sjunga och inte minst dansa! Häftigt att titta på. Fick även under kvällen titta lite grann på hans minnesstund eftersom alla våra vårdtagare tittade på detta. Är en stor händelse och det verkade väldigt fint.

Idag har inte hänt så mycket. Åkte med Martin ut till Sturkö idag på morgonen. Ska nämligen vara hundvakt nu fram till fredag eftersom mamma och pappa är i Helsingborg. Så därför kommer jag tillbringa min tid här några dagar. Givetvis började det åska en massa när jag var ensam...tycker det är läskigt, särskilt när man är ensam. Har sträckläst Flickan som lekte med elden idag, hur bra som helst. Har 24 sidor kvar som jag ska läsa ut nu. Till hösten måste jag se den på bio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar