måndag 6 juli 2009

underbara sommar

Veckan som varit har mest bestått av sol och bad faktiskt. Har varit fantastiska dagar som man måste ta vara på ju=). Så varje dag har picknick-väskan packats och sedan har jag legat nere vid sjön och stekt i solen. Badat en massa och läst i min bok Flickan som lekte med elden som är jättebra! Denna veckan har jag också målat alla fönsterkarmar och dörrkarmen.

Helgen har varit lugn. Fredagen blev det grillning hos mamma och pappa. Ägnade övriga kvällen till att fika hos John och Marie, med kaffe och daimtårta=). Lördagen arbetade vi med sjöboden. Foder runt fönstrena är nu uppsatta och dörren är på plats. Även vindskivorna på en sida är klara...men fick tyvärr avbryta arbetet för att världens ösregn och åskoväder plötsligt dök upp. Var mysigt på ett vis men läskigt på ett annat=). När det mesta av ovädret dragit förbi så hämtade jag, Martin, Johanna och Pontus mat i kiosken. Satt nere på altanen i Sanda och mumsade i oss det. Lyssnade på åskan och pratade en massa, mysigt.

Idag har jag jobbat. Bokningen ringde igår och frågade om jag kunde jobba 7-16, hade inga vikarier att ta in så jag ställde upp. Gott med lite extrapengar=). Tyckte att det gick bra. Har inte jobbat där sedan augusti förra året men man kommer verkligen ihåg allt. Kul att träffa både vårdtagare och arbetskamrater! Lagade god kycklingröra, pasta och sallad efter jobbet, åt så vi höll på att spricka. Hyrde en film också som vi tittat på, var helt ok.
Imorgon och på tisdag så ska jag gå bredvid på jobbet inför de kommande veckorna. Ska lära mig det nya systemet med mobipen och träffa lite fler av de nya vårdtagarna.

Förresten fick äntligen vår återkoppling och betyg på litteraturstudien som vi gjorde innan vi gick på sommarlov. Fick VG=). Blev så himla glad. Tycker att vi fick så bra och fina kommentarer så jag kan inte känna mig annat än nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar