torsdag 31 december 2009

Plugg och nyårsbestyr

I måndags var det mellandagsrea som gällde för min del. Gick på stan med mamma och Johanna med mål att hitta några riktigt bra fynd och även en billig nyårsutstyrsel. Men rean var verkligen inget att ha, antagligen var mycket utplockat. Hittade bara ett par trosor som var på rea och även ett par snygga strumpbyxor inhandlades till nyår. Inte mycket att hänga i julgranen helt enkelt...
Handlade lite mat på Cityhallen och begav mig hemåt till sambon som väntade på mig. Lagade god mat, bakpotatis med både skagenröra och kycklingröra till=). Hela kvällen låg jag sedan nerbäddad i soffan med världens huvudvärk dunkande. Inte kul alls...kände mig inte alls pigg. På tvn var det inget spännande heller. Blev bara en massa zappande och det bästa under kvällen var Trauma.

Tisdagen vaknade jag upp och kände mig lite piggare. Var annars rädd att jag skulle åka på något, vilket skulle vara typiskt vid nyår.
Ägnade hela dagen åt plugg medan Martin var på sjön och fiskade med grabbarna. Vid femtiden blev jag utbjuden till Sturkö där det väntade parmiddag. Martin, Adam och Assa skulle nämligen laga till dagens fångst och bjuda sina damer på. Inte illa alls och jag kunde ju inte säga nej till en sådan middag=). Körde därför ut till Sturkö och hos Zandra&Assa mumsade vi på ugnsstekt gädda. Jättegott var det! Spelade sedan Buzz och pratade en massa. Trevlig kväll=).
Dock kom huvudvärken tillbaka och jag kände mig sådär allmänt svag och yr när vi körde hemåt...konstigt. Mår nog egentligen inte hundra men har inte tid att känna efter! Kan det vara så?!

Idag, onsdag, var tanken att stiga upp tidigt för att plugga men det var inte lätt alls. En sovmorgon var mycket mer lockande. Segade mig iaf upp ur sängen för att sätta igång datorn och fortsätta med mitt härliga arbete som är väldigt lockande att hålla på med sådär i mellandagarna=(. Har iaf hunnit med en del idag, så jag känner mig ganska nöjd. Mellan allt skrivande har jag också hunnit med lite städning som var behövligt.
I eftermiddags begav Martin och jag oss till Maxi och systemet för att inhandla allt till morgondagens nyårsfirande. Gick väldigt smidigt på systemet med ingen kö alls, men det var väldigt utplockat i hyllorna. Inne på Maxi var det likadant, mycket var slut helt enkelt men vi fick med oss det vi skulle.
Avslutade med att åka till Expert för att köpa en kaffebryggare som nu var på rea. Vår gamla har bryggt uselt kaffe och vi var i stort behov av en ny. Så äntligen! Ikväll har vi tittat på film: Wallanders Kuriren. Den var helt ok, men kanske inte en av de bästa Wallanderfilmer.
Har precis ramat in de fina kort vi fick på Amanda och Malte i julklapp, blev jättebra. Fint med svart-vita kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar