fredag 11 december 2009

Update kring veckan

Tänkte blicka tillbaka vad jag har gjort i veckan. Veckorna går läskigt snabbt. Snart är det julafton och även nytt år. Vardagen lunkar på i sitt vanliga tempo med skola, plugg, matlagning och tvkvällar...det gamla vanliga helt enkelt.
Måndagen var skoldag. Hade seminarium på uppgift 16. Alltså skulle vi diskutera boken Bra matematik för alla. Var väl sådär hyfsat förberedd, eller rättare sagt hade jag läst boken och skrivit för ett bra tag sen vilket gjorde att man glömt en del. Men efter en snabbrepetition så satt det bra och diskussionen gick bra=). Efter det var det hemfärd och resten av dagen ägnades mest åt tentaplugg faktiskt. Kikade på halv åtta hos mig och sedan blev det näsan i mina papper igen...

Så var det dags för tenta som ägde rum på tisdagen. Man blir ju alltid lite sådär smånervös när det är tenta men var lugnare än vanligt. Satt och skrev en massa i tre timmar och jag hoppas verkligen att det gick bra. Får besked i julveckan och då hade det suttit fint med ett positivt besked. Tog bussen hem från Kalmar eftersom min pendlarkompis blev klar före mig och körde hem. Hemma i Karlskrona mötte jag upp mamma och Johanna för lunch på Lennarts. Trevligt att träffas lite spontant och luncha är alltid trevligt.
Så fort jag kom hem däckade jag faktiskt i soffan, helt slut efter allt pluggande och tänkande. Tog helt enkelt en välbehövlig tupplur.
Klockan 18 var det dags att dra till Johanna.A på julmys. Hon hade fixat det så mysigt med glögg, julmust, lussekatter, pepparkakor och julgodis. Var jättetrevligt att träffa tjejerna, vilket tyvärr blir för sällan. Tack för en trevlig kväll=).

Onsdagen blev en lugn hemmadag. Kändes som det var det bästa för min del...
Tog sovmorgon och efter frukost blev det en powerwalk på 40 min som påminde mig allt för väl att det var ett bra tag sen jag rörde på fläsket! Hemma blev det städning, vilket behövdes. Skönt att få undan...tycker man kan koppla av bättre då. När Martin kom hem blev det veckohandling på Maxi. Kvällen ägnades åt en lugn tvkväll då vi tittade på Arga Snickaren och även filmen Harry Potter och Halvblodsprinsen. Jättebra film som var både spännande och rolig. Den bästa Harry Potter-filmen hittills=).

Idag, torsdag, blev det en sväng ut till Sturkö. Har egentligen inte gjort så mycket och det kan man behöva ibland. Har sträckläst Mari Jungstedts Den mörka ängeln. Den var bra! Tittat på när mamma bakat=) och tittat på ett avsnitt av Brothers&Sisters som väntade på mig. När Martin kom hem från jobbet blev det Wii-turnering i både tennis, pingis och bågskytte=). Ikväll blev det Mammas pojkar, som var säsongsavslutning och vi fick äntligen avslöjat vem de utvalda var. Criminal Minds blev det också som var jättespännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar