tisdag 22 december 2009

Helgen - Fjärde Advent

Så var det bara att ta nya tag under torsdagen. Har inte tid att deppa ihop och det är väl bara att försöka göra det bästa möjliga av situationen. Man har helt enkelt inte något annat val!
Blev lite städning under förmiddagen och sedan kom pappa. Fikade kaffe och äppelruta. Han hade också med sig deras dator som jag får låna nu ett tag medan jag är datorlös. Tack snälla ni=).
Efter besöket så blev det plugg resten av dagen och kvällen med avbrott för matlagning och Criminal Minds.

Fredagen blev det Kalmarbesök med mamma, pappa och Johanna. Anledningen var att Johanna skulle inhandla massa saker till lägenheten på IKEA, vilket det också blev. Massa fina saker blev det men också bra-och-ha saker till köket. Vi åt mat i IKEA-restaurangen, god kyckling med pommes och den goda beasåsen till det.
Hann också med att besöka affärerna runtomkring. Där blev det julklappsinköp för dem andra + en fin kappa till mamma. För min del blev det en Wii--konsol med tillhörande spel!! Martin och jag hade bestämt att vi skulle investera en sådan. Så den fick bli vår gemensamma julklapp=). En trevlig dag! Kvällen ägnades åt ommöblering av vardagsrummet eftersom det krävs lite plats framför tvn då bowling och tennis ska spelas. Sedan blev det turneringar i de flesta sporter=).

Lördagen
blev det sovmorgon för min del medan Martin begav sig ut på jakt i snöovädret med Pontus. Kom tillbaka sedan med Andréns dubblingar som vi mumsade i oss till frukost. Slappade på dagen och spelade mest Wii. På eftermiddagen tog vi oss i kragen och körde ut till Amiralen med kringliggande affärer. Där inhandlade vi resten av julklapparna. Så pappa, svärföräldrarna, farmor och Johanna blev helt färdiga. Jätteskönt verkligen. Nu är det endast våra 50:-klappar till julklappsspelet som ska köpas. Hemma lagade vi god mat, fläskfilé med potatisgratäng. Kikade också på Robinson Karibien och sedan blev det till att zappa för resten.

söndagen vaknade vi upp till en massa snö!! Så himla fint, tycker jag. Slängde i oss lite frukost för att sedan bege oss ut till Sturkö. Blev först kaffe och massa prat nere hos svärmor.
Sedan blev promenad i snön. Det var underbart vackert och det var så skönt att bara strosa omkring i snön och ta in allt det fina och vintriga. För vem vet hur länge det ligger kvar?!
Hos mamma och pappa blev det mat och kaffe&nybakade lussekatter. Körde sedan upp till John och Marie för att lämna en blomma till Marie som tagit sin examen. Tycker jag att hon verkligen var värd efter slit med både jobb och plugg! Där blev det massa snack och även en lektion i Happy Aquarium, så nu är jag redo=). Avslutade kvällen med att titta på Anna Ankas jul nere hos svärmor. Blev många skratt och jag blir inte förvånad över allt hon kastar ur sig. Snacka om att verkligen ha egna åsikter men tyvärr blir det bara pannkaka av det. Hon lever hundra år bakåt i tiden...Men jag kommer titta på det framöver iaf=).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar