fredag 18 december 2009

Snö, fika och datorkrasch

Veckan flyter på och snart är det helg igen. Tiden går verkligen fort. Idag är det en vecka till julafton, ofattbart enligt mig eftersom det inte känns så länge sedan vi tillbringade soliga dagar på Ungskär och strosade runt på Simrishamns gator. Härliga minnen att ha i bakhuvudet när både snö och blåst viner utanför fönstret.

I måndags var det ledig dag, vilket innebar ingen Kalmardag men pluggdag givetvis. Satt hela dagen och förberedde mig inför tisdagens handledning då litteratur och rubriker skulle presenteras inför kommande arbete (som kommer skrivas under julen...). Det blev också en sväng till biblioteket för att låna massa böcker om autism + lite andra ärenden.
Vid halvfem-tiden fick jag hem en sambo som var halvblind på grund av att han fått in något i ögat under arbetsdagen då han sågat. Alltså kunde han inte öppna ögonen och låg nerbäddad hela kvällen. Kunde knappt äta stackaren och titta på tv var det inte tal om! Trodde först att det skulle bli ännu ett besök på akuten, börjar bli stammisar där.
Kikade på halv åtta hos mig och även Trauma, ännu en ny läkarserie med mycket action kan jag lova. Får väl se om det blir något man följer.

Tisdagen var Kalmardag. Handledning stod på schemat inför det kommande paper vi ska skriva. Fick några bra tips (av studiekamrater) och det var trots allt bra att vi körde dit. Däremot är vår handledare inte alls bra, vilket känns väldigt tråkigt. Känns som man inte kommer få någon hjälp och hon verkar inte ha koll för fem öre. Men hoppas att jag ska fixa detta själv. Hemma blev det julpyssel, då jag gjorde färdigt mina fina julkort. Var faktiskt roligt och dessutom väldigt avkopplande=). Bilder kommer här på bloggen när julkorten har kommit fram.
Klockan 15 begav jag mig till Trossö Vårdcentral. Eftersom Martin nu har avslutat sin penicillinkur är jag rädd att han ska bli sjuk igen på grund av att någon kan bära på smittan han blir sjuk av. Därför bestämde jag mig för att ta prover så att jag kan uteslutas. Det behöver inte vara så utan anledningen kan helt enkelt vara han själv. Men jag har inte samvete till att vara smittobärare och låta honom bli så sjuk. Vi får väl se vad proverna visar...
Efter detta bar det av mot Sturkö. Där var vi bjudna på fika hos Zandra och Assa. Satt och snackade om allt möjligt & mumsade kakor. Var jättetrevligt=).

Onsdagen var en sådan där jobbig dag....då man helst inte vill stiga upp ur sängen. Allt började med att jag fick ont i örat. Blev livrädd att det var öroninflammation (har fortfarande ont i örat men verkar inte bli värre). Och när jag kom hem för att sätta igång med mitt paper så har datorn pajat. Datorn är väldigt viktig eftersom jag faktiskt ska skriva mitt arbete där och allt fanns där som jag har laddat ner till det. Plus att jag har alla mina skrivna arbeten som jag gjort under 2,5 år...suck.
Till slut kan det bli för mycket. Man orkar inte med hur mycket motgångar som helst...har varit lite mycket nu på kort tid. Segade mig igenom dagen. Tvingade mig att läsa lite i böckerna jag lånat hem. Avslutade kvällen med att titta på Patrik 1,5. En rolig film som lättade upp mitt humör lite grann.
Förresten så snöade det igår också! Kan ju förhoppningsvis hoppas på en vit jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar