måndag 24 januari 2011

Snuvig helg

Sitter här och snorar...tråkigt. Vet att jag inte ska klaga eftersom jag har hållt mig frisk väääldigt länge men det är iaf tråkigt. Jag blir rastlös men innerst inne vet jag att jag måste hålla mig lugn. Måste vara något sånär kry inför kommande arbetsvecka=).

Helgen har varit väldigt lugn. Igår var det endast halsont och hosta som plågade mig. Vi fixade en del här hemma som vanligt! Jag ägnade min tid åt att sortera, organisera och styra upp med alla småprylar i sovrummet. Böcker packades ner i banankartonger och tusen andra saker packades ner eller stuvades undan här hemma. Är ju trots allt mycket som man använder ibland och jobbigt om det är nerpackat. Fick allt fixat=).
Martin och svärmor städade trädgården. Blev jättefint och vi kom överens om att ordspråket "det som göms i snö, kommer upp i tö" stämmer ganska bra...

Idag mår jag ännu värre, värsta förkylningen! Gör därför inte så mycket. Plockat med det vanliga här hemma och rensat lite småsaker och massa tidningar. Martin arbetar på för fullt som vanligt. Idag har nämligen vår hemska gröna balkong åkt ner och är endast ett minne blott=). Lite annat fix har också hänt och snart är det nog dags för en bild-update men orkar inte idag. Istället kommer bilder på mina fina examenspresenter=)
 Snygg jordglob av mamma. En lärare ska ju kunna sin geografi=). Kommer bli så fin i blivande arbetsrum!
Vad passar inte bättre än en klassisk Kånken till utflykter med barnen?! Pappa stod för denna presenten=). Fick också en traditionell ringklocka av mamma och pappa som är ett perfekt minne, tycker jag!
Av mormor&morfar fick jag den här fina berlocken till mitt Tomas Sabo-armband=). Så fin!



Den här superfina tvättmedelsburken fick jag av Johanna&Pontus. Denna kommer pryda min hylla i tvättstugan. Jag gillar serien med dessa häftiga plåtburkar!!
Av alla andra gulliga gratulanter fick jag pengar och fina blommor. Pengarna kommer investeras i en cykel framåt vårkanten är tanken. Fick också en bok om Barns rätt, Barnkonventionen och i den stod en minnesvärd och fin vers=). Tack allihopa för allt än en gång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar