fredag 14 januari 2011

Färdig!

Fartfylld vecka som jag redan visste att det skulle bli men genom att ta en dag i taget så går det mesta!
I tisdags var det möte i stan på bemanningen. Pratade lite och lämnade betyg. Hoppas nu att de ringer ofta och att jag får massa jobb. Finns tyvärr inga fasta lärartjänster i Karlskrona. Därför får jag börja min karriär genom att hoppa runt på olika skolor. Men erfarenhet i mängder blir det=). Gjorde lite snabbt ett ärende och körde sedan hem för att plugga inför opponeringen. Man villeju vara påläst!
På eftermiddagen blev ännu en sak avklarad på vår to-do-lista gällande huset=). Heja oss!

Onsdagen innebar ju opponering! Jippi, vad man längtat eftersom detta innebar sista momentet i skolan. Inget mer tentaplugg, förberedande inför seminarium eller slit med hemtenta. Det känns mer än härligt!
Kan säga att opponeringen gick BRA. Fick dessutom inget jobbigt på vårt egna. Examinatorn hade givetvis några kommentarer och några småsaker ska ändras. Men detta får absolut alla, inget arbete går obemärkt förbi. Men underbart att slippa ändra mycket och behöva lägga ner mängder av tid. Fick iaf veta att arbetet var Godkänt=).
Så fort jag kom hem slängde jag i mig lite mat och sedan körde jag, Martin och pappa in för att kika på hockey. KHK-Vita Hästen, som gick uselt. Ingen vidare rolig match...

Idag har jag varit hos frissan, slingat mitt hår. Fick bli blonda slingor denna gång. Efteråt gick jag en sväng på stan med syster. Inhandlade en kalender för 2011 och snyggt block. Strumpbyxor och rött nagellack till morgondagens examen blev det med. Fikade på Lennarths och pratade en massa=). På vägen hem blev det storhandling på Maxi och jag njöt av att gå omkring i stan och på Maxi utan att behöva stressa över plugg som väntar hemma!! Nej, nu får det bli en kopp kaffe och måla naglarna=)

4 kommentarer:

  1. GUUUUUUUUUUUUUD SÅÅÅÅÅ GÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTT! Bara att knalla dit imorgon och hämta diplomet då! Kram! PS. Njut av en ledig helg...sedan väntar jobb på måndag:=).

    SvaraRadera
  2. Är glad för din skull! Tänk att slippa plugga, det är ju lycka!!

    SvaraRadera
  3. UNDERBART !!! Du är bäst jag vet hur mycket jobb o tid du har fått lägga ner.LYCKA TILL Mamma

    SvaraRadera
  4. Grattis vad härligt!
    Lycka till med jobben....
    kramar!

    SvaraRadera