onsdag 19 januari 2011

Examensdagen

Tänkte ju skriva lite om min examen som ägde rum i fredags! En härlig dag=).
Efter en jobbig förmiddag med rörmokare här hemma som kopplade bort element på övervåningen och halva nedervåningen, säkringar som gick och söndriga strumpbyxor i sista minuten så var vi äntligen på väg till Kalmar framåt lunchtid. Martin, mamma, pappa och syster var med och maxantalet i kyrkan var ju 4 st/student.

Var en väldigt fin avslutningsceremoni med tal och sång. Vi tågade in och ut ur kyrkan två och två till orgelmusik, såå högtidligt! Alla studenter, eller lärare som vi kallades för i kyrkan, fick gå fram och ta emot ros och visdomsord av Lena och Ragnar. Skulle sedan gå fram till en mikrofon och säga vårt namn, vilket nog alla var nervösa över men det gick bra=). När jag tågade ut ur kyrkan var det med ett stort leende och stor lättnad! Efteråt körde vi hem till Karlskrona. Åt god mat på Montmartre tillsammans med familjen. En härlig dag/kväll=).









1 kommentar:

  1. Vilken snygging du är Caroline, så fin du var på din stora dag!
    Jag ryser när jag läser, jag menar det är ju helt galet att du är färdig. Man kan ju liksom inte riktigt se slutet när man är mitt uppe i det.
    Njut ordentligt, och hoppas att du får jobba lite.
    Många kramar!

    SvaraRadera