torsdag 6 januari 2011

Lite av varje

I måndags skickade vi in vårt arbete till opponering!! Spännande, nervöst och härligt=).
Satt hela dagen i Malins pojkväns lägenhet i Kalmar och pluggade. Kan meddela att finslip tar sin lilla tid. Malin var så gullig och bjöd på mat, varma mackor till lunch och tacos till middag.
Var väldigt trött när jag kom hem kl. 20 på kvällen. Landade i soffan med en kopp kaffe och Familjen Annorlunda. Tycker det är ett skojsigt program. Tänk att ha en sådan stor-familj! Jobbigt på ett sätt men jag tror att dem har roligt. Tio barn blir ju som ett mindre dagis men vilken utmaning och glädje! Kanske är något att fundera på?! (Martin läser inte min blogg, tur är väl det...)

Igår, tisdag, fyllde lilla farmor 90 år. Hon är så piggelin! Martin (och jag) tror att hon kommer bli 100 år och om hon hade haft bättre hörsel hade hon varit piggare är någon av oss=).
Ägnade dagen åt att köra in till staden för att hämta smörgåstårta och tårta till kvällens firande. Blev spontant lite handling på Maxi med. På eftermiddagen blev det firande av farmor. Tyvärr blev vi inte så många eftersom det går massa förkylningar kors och tvärs! Fina presenter fick hon av oss alla. Blommor, presentkort på fotvård och en digital fotoram där jag och systeryster hade fixat fina kort=).


Idag, onsdag, är det en ganska lugn dag. Jag har tagit bort alla tomtar, röda juldukar och annan juldekoration. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar