tisdag 18 januari 2011

Lärare

Nu är jag lärare. Känns härligt att kunna säga det. Har liksom sedan 7 års ålder meddelat folk att; "jag går i skolan" eller "jag studerar". Nu är jag det yrke jag längtat efter och velat bli i många år! Nu säger inte jag att jag aldrig kommer återvända till skolbänken. Man kan hela tiden vidareutvecklas=).

Eftersom jag inte fått mina bilder av systeryster än så återkommer jag kring hur helgen har sett ut. Idag, måndag, däremot har det varit en lugn dag. En ganska tråkig sådan. Inget jobb idag men inte går man sysslolös för det. När det gället bygget har vi nämligen kommit till det steget att vi sover i vardagsrummet. Bor ganska trångt i en 1,5:a kan man säga...men allt går! Martin ska snart börja riva i sovrummet och hallen till blivande badrum och arbetsrum/gästrum. När Martin kom hem från jobbet så kördes alla möbler ner till Sanda. Har massa småplock kvar som jag får ta mig an.
Ikväll har vi kikat på Idrottsgalan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar