lördag 8 januari 2011

Bygg-update

I torsdags var det röd dag, och det innebar att Martin var ledig! Härligt sådär mitt i veckan=).
Vi ägnade dagen åt bygge på övervåningen. Skriver vi för att jag faktiskt var medverkande på ett hörn. Hantlangare av verktyg, material och hålla saker på plats medan snickaren skruvar=). Kändes så härligt att det börjades snickras eftersom det mest varit rivningsarbete innan.
Först rev Martin halva taket nere i hallen. Därefter var det upp på övervåningen. En ram ska byggas runt hela övervåningen med balkar och halva övervåningen hanns med. Martin snickrade sedan ett bjälklager i vårt blivande sovrum. I väntan på rörmokaren så kunde inte allt göras men jag tycker mycket hände under torsdagen! Vi kom iaf fram till huset är grymt snett precis överallt. Är väl så med gamla hus, bara det att det tar lite längre tid...Känns härligt att se nytt virke på plats, ser bra ut då!








Igår, fredag, var det vanlig dag igen. Martin arbetade och jag städade vårt hem. Torsdagens snickeri bidrog nämligen till byggdamm i HELA huset! Gick och väntade hela dagen på att få veta vilket arbete jag och Malin ska opponera på. Kikade mailen ett antal gånger...klockan halv fem fick vi äntligen veta vilket arbete. Men då var all min energi till plugg som bortblåst.
Kvällen ägnades till bygge på övervåningen ett par timmar. Jag fick order om att riva en vägg. Kunde nästan ana Arga Snickaren i Martin, haha=).  Sedan körde vi till John&Marie. Kaffe, lite snackande och Let´s Dance!

1 kommentar:

  1. Håll ångan uppe! Händer grejor hos er, bra att ni fikar lite emellanåt så att ni har energi till att riva och bygga.

    SvaraRadera