måndag 8 mars 2010

Tentaresultat och ledighet=)

I torsdags var det skoldag i Kalmar. Föreläsning om stadslandskapets utveckling var dagens föreläsning. Kan bara säga en sak; föreläsningen var hemsk. Inte rolig alls och till vilken nytta jag ska kunna detta vet jag inte. Satt och räknade ner minuterna och det var det fler som gjorde vill jag lova. Nu har man lite kunskap kring detta och det är kanske inte fel...
Efteråt var det dags att få veta resultatet på den fasansfulla tentan. Alla var nog ganska nervösa och det var även jag! Men jag KLARADE den=). En sådan lättnad har jag nog aldrig känt men eftersom jag tyckte att tentan var så svår var jag helt enkelt osäker på om jag hade klarat den. Men nu kan man lämna den bakom sig och fokusera på kommande arbeten, projekt och slutmål.
När jag kom hem till Karlskrona så gick jag direkt till systeryster. Alltid lika skoj att besöka henne=). Åt lite mackor, satt vid datorn och snackade lite. Kvällen blev lugn, kikade på Criminal Minds som äntligen börjat igen!

Fredagen innebar ledighet för mig. Gjorde faktiskt ingenting som hade med skolarbete att göra...behövs ibland. Vädret var underbart med solsken. Bestämde därför med syster att vi skulle ta en promenad och så blev det. Men tyvärr var det isande kallt, ansiktet och kinderna mådde inte bra i dem iskalla vindarna=(. Däremot kändes det bra att vara igång igen med lite promenader, var väldigt länge sen nu eftersom vädret satt stopp för det. Men nu är jag tillbaka på banan igen=). Eftermiddagen ägnades åt packning och jag fick faktiskt mycket gjort, härligt=). Oplanerat fick vi sedan köra ut till Sturkö för att lasta av bilen och eftersom vi var såå hungriga fick det bli pizza som fredagsmysmat. Hann iaf med att titta på Solsidan när vi kom till stan, som lockar till mycket skratt...haha=). Somnade sedan gott i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar