lördag 20 mars 2010

Mån-Ons

Dags för en liten uppdatering...har varit alldeles för seg att blogga och inte alls orkat men fick ett infall nu.

I måndags var det grupparbete på biblioteket. Gick kanon och vårt arbete om stenhuggeriet på Tjurkö börjar äntligen bli färdigt. Skönt! Känns som det blir ganska bra med och nu är det redovisningen också som ska genomföras nästa vecka. Vandrade hem till en tom lägenhet eftersom Martin är iväg på jobb i veckorna. Tråkigt, saknar verkligen honom vid middagen (hur tråkigt är det inte att äta ensam?!) och på kvällarna vid tvn. Att bara kunna sitta ner och prata längtar man efter och tyvärr är sändningen allt för dålig i Höganäs...
Fick sällskap av Johanna på kvällen. Jag slingade hennes hår, blev jättebra. Blev en massa skratt när värmen inte funkade att reglera och den hemska mössan inte ville av, haha=). Åt lite kvällsmat och kikade på sista delen av Familjen Annorlunda. Jag avslutade kvällen med att se på Svenska Hollywoodfruar. Satt och skrattade för mig själv åt Maria Montazami, hon är så jäkla rolig.

Tisdagmorgon dök plötsligt mamma upp. Gjorde mig iordning och så körde vi ut till Karlskrona Möbler, där det blev shopping av CultDesign-prylar (kommer bilder). Finns en massa snyggt där! Efter handling på Maxi körde vi till Sturkö. Läste Den svenska politiken under em/kvällen. Åt lyxmiddag hos mamma&pappa, varmrökt lax med potatis och supergod fisksås. Jag ÄLSKAR verkligen varmrökt lax och det är inte alltför ofta vi äter detta. Därför kändes det verkligen lyxigt=).
Onsdagen var en tråkig pluggdag...Satt från och till under hela dagen för att skriva uppgift 2 som skulle lämnas in. Skrev om varför det är negativt att de förtroendevalda minskar inom politiken, låter kul va?? Var på Sturkö även denna dag. Skönt att ha lite sällskap och bli lite ompysslad=). Tvkväll med Greys givetvis!!

Den här muggen köpte jag i förra veckan på Village. Den passar mig alldeles perfekt eftersom jag snart är fröken=). En perfekt kaffemugg på kommande arbetsplats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar