söndag 28 mars 2010

Avslutning på delkursen = belöning på IKEA

I onsdags var jag hos frissan för klippa av mig mitt långa och slitna hår. Var så himla tuff när jag var på väg dit men var inte lika tuff när jag gick därifrån. Jag kände att det var på tiden att klippa av det och tyckte att det var lagom till axlarna. Kändes dock alldeles för kort när jag var färdig. Var väldigt ovanligt när jag haft långt så länge. Men det växer ut ganska fort och det blir härligt nu till vår/sommar. Känns som väldigt många valt att klippa kort i vår!!
Resten av dagen blev det plugg till torsdagens redovisning. Skulle läsa två andra gruppers arbeten och ge både negativ&positiv kritik till dessa. Blev nog ganska ok!

Så var det torsdag och äntligen dags att avsluta delkurs 2. Så himla härligt och detta innebär ju faktiskt att halva terminen är färdig=). Vi redovisade vårt arbete om Stenhuggeriet på Tjurkö och jag tycker att det gick jättebra för vår grupp. Vi fick jättebra respons på vårt arbete och då blir man extra glad när vi faktiskt lagt ner mycket tid på detta arbete.
Eftersom vi varit så duktiga så tyckte vi i min lilla grupp att vi var värda en belöning. Detta innebar en sväng till Hansa City&Ikea. Köpte en söt blus/tunika på GinaTricot. Såg givetvis en massa annat fint...som vanligt=). På IKEA inhandlade jag bara ett laptopstöd. Kanonbra när man vill sitta med datorn i knäet vid tvn!!
Väl hemma i Karlskrona så gav jag mig direkt upp till Åhléns för att köpa snygga kuddar jag spanat in och slingning till håret. Systeryster var så snäll att hon hjälpte mig med detta=). Blev inte riktigt som jag tänkt mig men utväxten försvann iaf och det blev lite ljusare.
Älskling kom hem på kvällen...har längtat denna veckan! Somnade tidigt med en hemsk huvudvärk som jag haft under dagen, jobbigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar