fredag 5 mars 2010

Plugg, tjejfika och diverse andra saker...

I måndags var det ny vecka&nya tag men också ny månad. 1 mars, en mittemellan månad kan man kalla den för! Det är inte en vintermånad men inte heller en vårmånad. Förhoppningsvis kan man under denna månad se snön försvinna och vårtecken börja sakta dyka upp. Så underbart=). Har aldrig längtat så mycket efter vår, värme, sol och allt som hör till! Måndagen blev en pluggdag, heela dagen. Tråkigt men ett måste. Läste Barnens bästa och förberedde mig inför tisdagens seminarium. På eftermiddagen blev det storhandling på Maxi och tvättstugan. Kvällens tv var givetvis Familjen Annorlunda, så himla bra och många skratt blir det alltid=).

Tisdagen innebar skoldag i Kalmar. Seminarium stod på schemat och för första gången på länge tyckte jag att det gav lite. Intressant och lärorikt. Viktigt att lyfta fram elevernas rättigheter och föräldrarnas men inte minst samhällets skyldigheter. Efteråt stannade jag och Josefin kvar för att jobba med grupparbete, vilket byggde på det vi läst. Tycker det gick bra och vi fick nog ihop det!
Väl hemma blev det städning och lite annat fix innan tjejerna kom. Hade ju nämligen bjudit hem tjejerna till mig på lite fika. Var ju ett tag sedan vi sågs allihopa, så tyckte att det var på tiden. Alltid lika roligt att träffas och det blev en mängd olika samtalsämnen och inte minst en massa massa skratt=). Bjöd på cheesecake med hallon till, som blev helt ok! Hoppas vi kan ses snart igen allhopa, och då förhoppningsvis Anna&Lina med.

Har inte så mycket att säga om onsdagen. En lugn och tråkig dag helt enkelt. Mamma kom en sväng på förmiddagen men stannade inte länge eftersom ett besök hos frissan väntade. Ägnade resten av dagen åt städ, läsning av kurslitteratur och strykning/vikning av tvätt...suck så tråkigt. Lite god mat och bra på tv räddade allt=). Var ju säsongspremiär av Greys Anatomy. Ett program jag följt från första avsnitt och som jag gillar! Tittade även på Drömmen om Italien. Någon som såg? Vet inte vad jag ska säga...speciella människor som mest kändes som rika översittare. Återstår att se om jag fortsätter titta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar