söndag 14 mars 2010

Hemkomst&Tacokväll

Torsdagen var efterlängtad eftersom Martin kommer hem från sina arbetsveckor då=). Men först var det skoldag i Kalmar för min del. Föreläsning om den svenska politiken. Är inte jätteförtjust i vår föreläsare men vi fick iaf lite kött på benen inför kommande enskilda uppgift, vilket känns bra! På kvällen kom min darling äntligen hem efter jobbveckan iväg. Blev utbjuden på mat på Montmartre, där vi åt varsin god pasta med fläskfilé...mums=). Så himla mysigt att äta ute på restaurang. Avslutade kvällen med Luftslottet som sprängdes. Jättebra film som man måste se om man sett dem andra. Kunde reta mig på vissa saker som utelämnats från böckerna men filmen är bra och dessutom är Noomi Rapace såå duktig skådespelerska!!

I fredags var Martin och jag lediga båda två, härligt=). En lugn förmiddag med lite fixande inför flytten. Sedan blev det massa ärenden + veckohandling på Maxi. Kikade på Jysk efter garderob och trädgårdsmöbler, mycket fint. Men återkommer om vad det blir när jag vet säkert. Blev ett besök på KarlskronaMöbler också för att köpa present till systeryster och där fastnade jag för en del snygga cult designprylar.
Kvällen ägnade vi hos Johanna&Pontus. Blev tacokväll och mamma&pappa var också där. Jättetrevligt och gott, avslutade med marängsviss som efterrätt. Johanna fick en inflyttningspresent av oss (äntligen), en skål från Bruka Design med texten SWEETS. Snygg=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar