onsdag 17 mars 2010

En ganska tråkig helg....

Denna helgen har det väl inte hänt för mycket, så kan det vara ibland. I lördags körde vi ut till Sturkö. Sambon skulle på kroppkakefest där, vilket innebar att göra kroppkakor (för första gången) och en massa öldrickande...enligt grabbarna fick dem högsta betyg. Så hoppas att vi tjejer får smaka nästa gång=). Jag hittade på lite småsaker, arbetade som en karl medan sambon gjorde kroppkakor...så kan arbetsfördelningen vara ibland! Åt supergod middag hemma hos mamma&pappa. Blev exotisk fläskfilé, detta tips fick jag av Johanna.L och jag blev så nyfiken när jag hörde om denna maträtt. Kan bara säga att det var supergott. Prova detta!!
Kvällen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Var sällskapssjuk efter en ganska ensam vecka. Jag hamnade till slut hos sister vid melodifestivalen efter en snabbvisit hos tjejerna. Angående Anna Bergendahls vinst har jag inga kommentarer. Hade ingen favorit så det kvittade faktiskt mig i år!
I söndags bar det återigen mot ön. Körde en maskin tvätt och sedan fick Martin för sig att han skulle städa bilen invändigt, vilket var väääldigt behövligt. Hade däremot inte räknat med att han skulle vara så extremt noggrann....blev så rastlös men får väl ändå ge en eloge till att bilen blev som ny inuti. Efter lite mat och sedan en fika så körde vi mot staden för att fixa med massa saker som måste göras innan Martin åker iväg på ny arbetsvecka!!

Just nu längtar jag jättemycket till att åka ut till Ungskär. Sitta och fika i solen, strosa runt på ön eller helt enkelt bara njuta. Lite varmare måste det allt bli och en fördel är ju att isen ska försvinna men sedan måste vi allt ut=). Tänk varma sommarkvällar därute och lite grillning, kan inte bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar