fredag 12 mars 2010

Grupparbete i mängder...

I måndags var det dags för grupparbete på biblioteket med Karlskrona-gruppen för att skriva vidare på vårt temaarbete om stenhuggeriverksamheten. Tycker att det gick väldigt bra och det är så skönt att komma igång. Fick ihop vårt syfte och våra mål bra!
Efteråt så traskade jag ner till syster&Pontus för att umgås lite. Fikade, satt vid datorn och sedan blev jag bjuden på middag. Kyckling i pitabröd, mumsigt. Tack snälla ni=). Sällskapssjuk som jag är, så tycker jag att det är såå tråkigt nu när Martin är iväg och jobbar. Låg hemma i ensamhet på kvällen och kikade på tv. Blev Familjen Annorlunda och Svenska Hollywoodfruar...tyckte dock att fruarna var lite väl barnsliga då dem blev helt galna över de unga killarnas överkroppar. Anna Ankas uttalande om skilsmässan kunde man inte annat än skratta åt=). Hon vågar iaf säga vad hon tycker och tänker!! Att hon har lite konstiga värderingar är en annan sak...
Tisdagen innebar grupparbete igen, denna gången hemma hos Angelica. Blev först en liten rundvandring i deras jättefina lägenhet. Fick en massa inspiration=). Är ju så kul med heminredning och detta tycks alla i vår lilla grupp ha som intresse. Detta bidrar till att vi lätt spårar ut från vårt skrivande, men det är ju så kul=). Även denna dag kom vi en bra bit på väg, heja oss! Efter dagens arbete körde jag ut till Sturkö. Åt god middag hos mamma och pappa. Mörkrädd som jag är, stannade jag kvar där hela kvällen och sov över med.

Som ni säkert kan gissa innebar även onsdagen grupparbete. Men först var det en intervju i Pingstkyrkan som skulle genomföras. Detta är en av religionsuppgifterna vi har i denna delkurs. Tyckte att intervjun var väldigt intressant och det gick väldigt bra. Fick svar på en del funderingar vi hade=). Efteråt satte vi oss på Waynes Coffee för att sammanställa intervjun och fortsätta med vårt grupparbete samtidigt som vi fikade. Tror vi kände oss trötta allihopa denna dag så vi packade ihop ganska snart.
Blev en tur på stan sedan för att stilla mitt shoppingsug...jag är ständigt sugen på att shoppa och hade gärna gjort det VARJE dag om jag hade kunnat. Dagens inköp blev dessa produkter från Body Shop, dagcreme och nattcreme.

Bilder från www.thebodyshop.se

Inhandlade också en foundation. Alltså blev det massa produkter till ansiktet. Inte lika roligt som kläder men nödvändigt helt enkelt...Körde ut till Sturkö även denna dag, där det blev kycklingwok! Tittade på Drömmen om Italien och givetvis Greys=)

1 kommentar:

  1. Nästa vecka blir det lunch :D Om du nu vill.. Var krämerna så stora? Eller va dom små?

    SvaraRadera