söndag 27 november 2011

Vecka 30

I torsdags gick jag in i vecka 30. Bebis sparkar och mår bra=). Däremot har jag lågt blodtryck och känner mig svag&illamående periodvis. Inget vidare alls men antar att det är symptom som jag får räkna med. Info från www.libero.se:
Barnet är 38 cm lång och cirka 1.5 kg tung.
Barnets hjärna utvecklas och växer. För att få plats veckar den ihop sig allt mer och bildar dess karakteristiska vindlingar och flikar. Barnets lungor är nästan helt utvecklade och det övar på andningsrörelser genom att höja och sänka bröstkorgen. Kanske känner du att barnet hickar?

Fredagen
blev inte riktigt som jag tänkt mig. Dagen började bra med jobb men framåt lunch så mådde jag dåligt. Fick ett rejält blodtrycksfall och var nära att slå i backen. Det fanns bara ett alternativ:
hem och VILA. Tack lilla mamma för hjälpen! Martin pysslade om mig sedan på kvällen med god fredagsmysmat och film från Hemmakväll=).

2 kommentarer:

  1. Fy Caroline, det är så otäckt! Tur att mammsen bor ett stenkast bort, kramar till er.

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline! Tråkigt att du ska ha besvär med blodtrycket. Finns det inget att göra åt det.Har försökt kommentera förut men inte lyckats. Hoppas det går vägen den här gången.Jag följer dej och er lilla bebis.Roligt att få vara med på något sätt. Så här uppdaterad har man aldrig själv varit, spännande. Må så gott och hälsa till Martin. Kram

    SvaraRadera