onsdag 23 november 2011

Vardag

Efter en ganska tråkig&seg lördag och söndag så var det ju tillbaka till vardagen i måndags. När helgen inte varit sådär upplyftande så känns det tråkigt med ny arbetsvecka. Givetvis var fredagens middag med vännerna trevlig och skoj men resten av helgen hände inga roligheter. Martin tillbringade mesta av tiden i huset med att få golvet på plats. Jag var hundvakt mest hela tiden och höjdpunkterna var söndagens våfflor (som jag var så grymt sugen på direkt när jag vaknade på söndagsmorgonen) och att få träffa systeryster! Bara att inse att livet inte alltid kan vara en fest, helt enkelt....

Nu är det ju faktiskt snart helg igen! Endast två arbetsdagar kvar och sedan kommer en efterlängtad helg som bjuder på lite roligheter=).
Denna veckan har bara fokuserat på jobb. Har arbetat extra i årskurs 1 som lärare. Det var hur skoj som helst att få undervisa=). Barnen är så himla härliga som jag har på fritids och jag trivs väldigt bra! Det är aldrig tråkigt när man arbetar med barn. Häromdagen fick jag höra en söt
konversation mellan två pojkar, som för övrigt handlade om mig:

Pojke 1: Caroline är verkligen söt som en karamell.
Pojke 2: Ja, verkligen! Och vet du vad?
Pojke 1: Nej?!
Pojke 2: Hon är dessutom gravid.
Ja, många skratt blir det=).

På söndag är det första advent! Jisses vad tiden går fort. Vet inte riktigt när jag ska hinna och orka med att få sakerna på plats. Skulle vilja ha adventspynt på plats tills på fredag. Idag har jag adventsstädat och pyntat sovrummet. Inget krävande rum precis men det är iaf färdigt=). Hjärtankudden nedan, som jag fick av mamma idag, får pryda sängen nu i jul.

1 kommentar: