onsdag 9 november 2011

Bygg-update

Här hemma är det sjukstuga. Jag är genomförkyld, har hosta och ont i kroppen=(. Tråkigt!! Alltså är jobb och alla andra måsten på is för tillfället...jag har inte tålamod till att göra ingenting. Nog om detta! Bjuder på en bygg-update istället.

IMG_0972


IMG_0991


IMG_0993



Golvet på nedervåningen har brytits upp. Detta gjorde att det blev ett gapande hål rakt ner i källaren. Lagom skoj men det enda rivningsmomentet som var kvar=). Martin har sedan lagt i nya balkar och isolerat golvet. Näst på tur är att lägga in spånskivor där golvvärmen ska vara=). Men för detta väntar vi på rörmokaren!


IMG_0994




Taket på övervåningen har fått plast och gles. Isoleringen är nästan klar! Härligt inför kommande vinterkyla=).


IMG_0997


Här ser ni att en av tvättstugans väggar har kommit upp. Så visst händer det grejor=). Plåtslagarna är helt färdiga på utsidan och Martin&jag har satt igång med projekt kök! Vi har fått vårt kök uppritat och med några ändringar kan det nog bli finemang.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vad härligt att det går framåt. Jag skulle vilja följa den här processen. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera