söndag 13 november 2011

Vecka 28

I torsdags gick jag in i vecka 28. Tycker magen har växt väldigt mycket på en vecka men det är ju nu bebis ska börja bli rund&tjock=). Längtar väääldigt mycket nu och vi hoppas att tiden går snabbt nu. Info från www.libero.se
Barnet är cirka 35 cm och vikten är mer än 1 kg. Barnet växer och ställer allt högre krav på mammas kropp. Barnet ökar i vikt med ca 27 gr/dag och det har börjat drömma. Lungorna mognar för varje dag.

Fredagen innebar jobb för min del igen eftersom jag inte orkade vara hemma. Trotsade förkylningen och det gick bra=). Resten av helgen har bestått av snickrande på huset, shopping och farsdagfirande. En bygg-update kommer men det har iaf lagts in golv i form av spånskivor och golvvärmen har med börjat komma på plats! Det har varit en grymt intensiv vecka gällande huset, då det har hänt mycket. Hoppas på att nästa vecka blir lugnare men är väl för bra för att vara sant...


Igår, lördag, blev det shopping. Jag hade med mig shoppingcoacher (mamma&syster) som skulle hjälpa mig med ett stort dilemma! Hitta en jacka till en gravid tjej som inte kan stänga sina nuvarande jackor. Jackan ska vara snygg och aningens töjbar eftersom jag ska bli större men kravet är att inte se ut som en valross...inte lätt med andra ord!!! Till slut hittade vi en skaplig jacka som jag kan växa i (förhoppningsvis) och se snygg ut i=). Köpte en röd snodd till som piffar upp lite! Snodd från Lindex.


Hittade också andra behövliga saker! Överdragsbyxor/thermobyxor till kommande vinter, snygga saker till hemmet som gör mig redo att pynta till advent, kläder till bebis och mannen men också lite härliga skönhetsprodukter=). Köpte en supergod lotion I Love....Blueberry Smoothie. Luktar såå gott!





Med andra ord en massa påsar att bära till bilen=). Väl hemma firade vi pappa med en för-tidig-farsdag-middag. God fläskfilé och potatisgratäng med kaffe&kaka till efterrätt. Mys! Presentöppning också givetvis! Idag, söndag, blev det firande av morfar som är en tradition. Goda mackor bjöds det på och massa gott till kaffet som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar