lördag 19 november 2011

Händelserika dagar

Nu pustar jag ut efter tre ganska händelserika dagar.
I onsdags började jag dagen med att köra till ett möte med "vår kökskonsulent". Efter lite ändringar och andra önskemål från oss var det nu dags att kika på alt. 3. Det kändes sååå himla bra när jag fick se vårt blivande kök framför oss. Kommer bli både snyggt och praktiskt =). Nu är det bara en liten justering med köksfläkten för vår del innan det är dags att beställa!!
Blev en sväng inom Blomsterlandet innan dagens jobb startade. Det blev dock en sen arbetsdag eftersom jag fick jobba över...

Torsdagen innebar besök hos barnmorskan. Bebis mår bra, följer sin kurva fint och hjärtljuden var också bra! Härligt=). Däremot har jag lågt blodtryck. Detta har jag anat ett tag eftersom jag då&då blir svag, illamående och svimfärdig. Mår verkligen piss när dessa "attacker" kommer men än så länge är det ingen fara! Hoppas det inte blir värre bara.
Jag gick också in i vecka 29 i torsdags=). Detta händer, enligt www.libero.se
Barnet är cirka 37 cm och väger 1,2 kg. Barnet kissar och dricker 0,5 liter fostervatten varje dag. Dess huvud är stort i förhållande till resten av kroppen och barnet är fortfarande magert utan underhudsfett. Än kan det fritt ändra läge och slå kullerbyytor i mammas mage.
Dagen fortsatte med handling, jobb och middag hos svärföräldrarna!

Igår var det då veckans mest efterlängtade dag, fredag! Min tidiga och långa arbetsdag men det gick bra! På kvällen hade vi vänner på middag hemma hos oss.
Tacos och till efterrätt gino med vaniljglass. Massa snack & lite Idol blev det med! Trevligt=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar