torsdag 3 november 2011

Vecka 27

Höst, november och grått...Ja, sannerligen är det höst men en hyfsat varm sådan! Men tecken som att barnen har höstlov, träden tappar sina löv och att jag är brunett igen visar verkligen på mörkare tider. MEN det gör mig ingenting för jag längtar till advent/jul och att veckorna ska gå fort till februari=).


I tisdags hade jag ledig dag. Klockan åtta var det dags för den omtalade glucosbelastningen som jag fasat för...Fick sitta ner i mysrum tillsammans med en annan tjej och sedan var det dags att dricka vår "frukost" men det gick hur bra som helst. Visst var det sött men jag mådde inte dåligt av det! Två timmar fick vi vänta på att ta stick i fingret och jag hann med att kika på både graviditetsfilmer och besök hos min barnmorska. Hjärtljuden var bra och bebisen följer sin kurva! Mina värden var också jättebra, härligt=).


Idag går jag in i vecka 27. Spännande!! Har börjat känna av ryggen allt mer och ökad trötthet men annars är allt fin fint=). Som vanligt lite info från http://www.libero.se/

Barnet är cirka 33 cm och vikten är runt 1 kg. Dess ansikte har blivit lite rundare. När du nu går in i sista tredjedelen av graviditeten återstår mognad och tillväxt. Barnet är fortfarande mycket magert då det inte lagt på sig något underhudsfett. Huden är röd, tunn och täckt med fosterfett. Ögonen och ögonlocken är fullt utvecklade. Barnets hörsel har förfinats.


Sötaste overallen inhandlad till bebis=).

Förövrigt rullar vardagen på! Det är höstlov och fullt med aktiviteter på fritids. Halloweendisco och SPA gör mig aningens trött på kvällarna=).

1 kommentar:

  1. Såååå söt!
    Kommer bli kanon i vinter, härligt att allt är bra med er! Kramar från oss på Envägen

    SvaraRadera