torsdag 7 april 2011

Tålamod

Att ha tålamod i skolans värld är ett måste för oss pedadoger. För visst sker det prövningar under dagen.
Jag tänkte på det förra veckan och häromdagen pratade vi om just tålamod. MEN fast det kan vara fullt upp ibland och man får ta fram sitt tålamod så är det så härligt att arbeta med barn. För det är såå mycket skratt och glädje under dagen=). Härligt jobb!

I måndags blev det inget jobb. Blev städning här hemma och jag hade utrensning i våra garderober. Vinterkläder, jackor och skor rensades ut, lades undan och nu tänker jag allt trotsa den sena våren med vita converse och min nya vårjacka! På kvällen tog jag en promenad med mamma&syster. Underbart väder=).
Tisdag och onsdag har det varit jobb i skolan.
Tråkigt nog är det grått, grått, regn och blåst...igen=(

Just nu saknar vi dessa gullepluttar som är i England. Har inte setts sedan i julas!!

1 kommentar: