torsdag 28 april 2011

Resten av påskhelgen

I söndags, alltså påskdagen, trotsade jag min gräsliga infektion (virus? förkylning?) genom att vara ute i det vackra vädret. Hur kul är det att vara inne när äntligen värmen hittat hit! Familjen+grannarna runtomkring hade stora röjardagen inbokat. Jag bidrog genom att dra lite grenar som de andra sågade ner. Så härligt att vara ute och fixa. Hann med att fika också allihopa. Slutresultatet blev jättebra=).




Något trötta blev söndagen årets första grillpremiär. Mums så gott!! Väldigt efterlängtat som alltid efter vintern. Fläskfilé, potatissallad och sallad blev det denna gång. Kikade på The Town efteråt. En bra och sevärd film!

Måndag och röd dag! Jag gillar röda dagar väldigt mycket=). Skulle vara det lite oftare bara...
Vi ägnade dagen åt att göra färdigt sådana saker som vi planerat in att vi skulle göra under helgen. Blev fix med lilla båten och inoljning av trädäck. Hann med picknick vid sjöboden och årets första glass intogs med. Många premiärer denna påskhelg! Jag tog en av GBs nyheter, Daim Pear Dream. God!
Har varit en underbar påskhelg med fint väder, god mat och massa mys! Lite tråkigt när man känner sig hängig men i övrigt mer än godkänt=). Nu är vardagen tillbaka och alla måsten...men mer om det en annan dag!

1 kommentar:

  1. Haha mm skulle haft min lista i Måndags :) Men en glass höjde ju också humöret, hihi!!

    SvaraRadera