söndag 24 april 2011

Delar av påskhelgen

Efter en varm och helt underbar påskhelg så ligger jag rejält efter med uppdatering här på bloggen. Inte har man tid att sitta här när det är sommarvärme ute! Men iaf...

Efter en heldag ute på förskolan i det härliga vädret under skärtorsdagen så begav jag mig hemåt för att ta påskledigt=). Härlig känsla! Tog ett snabbt påsk-städs-race här hemma för att sedan bege mig på påskmiddag tillsammans med sambo. Anders&Kristina stod för årets påskmiddag, gott och trevligt!
Lite senare stack vi iväg till vänner som suttit och grillat. Blev några timmars snack och skratt, vilket aldrig är fel.

Långfredagen var en enda lång varm sommardag. Martin och jag hade tagit oss an den stora uppgiften: ta det lugnt! Vi packade fikakorg och satte oss nere vid sjöboden för att äta goda mackor+kaffe&fika givetvis. Jag planterade fina blommor också. På kvällen blev det laxmiddag hemma hos mamma&pappa. Jättegott!! Älskar varmrökt lax=). Till efterrätt bjöds det på mammas mumsiga cheesecake!






Lördagmorgon så styrde jag och Martin kosan till staden för att uträtta en del ärenden.  Nu är vi på banan igen när det gäller bygget. Känns bra! Nu blir det bara väntan på leverans, takstolar näst på tur!
Blev också inhandling av träolja och fixarsaker till båten.
Resten av lördagen blev väldigt lugn. Mitt hemska halsont bidrog till att jag låg på soffan större delen av dagen/kvällen med en bok. Martin arbetade med den lilla båten som behöver rustas upp efter vinterns oväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar