tisdag 14 december 2010

Rivning och tredje advent

Helgen som varit har inneburit arbete här i vårt hus. Hela lördagen revs det på övervåningen. Vi hade sådan himla tur med vädret att vi kunde starta en brasa och elda upp allt virke. Kasta ut allt genom fönstret och sedan dra ner allt till elden, smidigt. Anders och Svärmor hjälpte oss! Tack för hjälpen!!
Vi fick också tömma golvet på all isolering, sågspån och sjötång, i stora säckar. Vilket slavgöra, kan jag meddela...Jag och Svärmor agerade marinbiologer också, inget dåligt extrajobb! Dessutom helt ideellt=). Samlade in blåstång i små påsar som vi fått skickat till oss. Ska iväg på analys och sedan får vi se vad som hittas! Jag bjöd svärföräldrarna på middag, som tack för hjälpen. På kvällen kom Zandra&Assa för att spana in bygget, prata lite och dricka kaffe. Var länge sedan, så trevligt med en update. Slängde oss sedan trötta i soffan framför Så mycket bättre!

Igår, söndag, var en relativt lugn dag. Martin tillbringade det mesta av dagen på övervåningen med småfix. Jag pluggade lite och var på Vatten&Avloppsmöte. På kvällen tände vi tredje ljuset och mumsade på lussekatter som vi fick av mamma eftersom mina redan är slut. Nybakade och supergoda=)
Nedan ser ni bilder från helgens arbete! Bli inte skrämda. Det ser ut som ett bombnedslag men det är början till något som ska bli bra och fint=)


 




2 kommentarer:

  1. Ni kan jobba ni! Händer grejer hemma hos er. Och sicken tur att ni agerade marinbiologer denna helg, att påsarna kom i tid för insamling! DNA-analyser nästa.

    SvaraRadera
  2. Jag blir lite rädd och undrar vart min korgstol är..

    SvaraRadera