torsdag 9 december 2010

Intensiva dagar

Ja, denna veckan har hittills varit långa och intensiva dagar. I måndags var det låång pluggdag. Eftermiddagen tillbringade jag faktiskt hos systeryster inne i stan. Satt och pluggade lite där, pratade och åt äggmackor. Trevligt=). Anledningen till att jag var där var för att jag inte orkade köra hit och dit eftersom jag på kvällen skulle på möte. Lärarförbundet hade bjudit in alla blivande lärare, som tar examen i januari, från Linneuniversitet och Kristianstad Högskola. Vi fick prata med de fackliga och en personalsekreterare. Väldigt intressant! Prat om jobb i Karlskrona, löner och avtal. Känns bra att jag gick på det. Något trött kom jag hem vid tjugo i nio. Kom då på att jag hade lite styrelsearbete att göra så det var bara att sätta sig....

Igår, tisdag, var det skoldag i Kalmar. Malin och jag är nu färdiga med intervjuerna. Håller på med resultatdelen. Var hela dagen på biblioteket, skrev för fullt!!Tog bussen eftersom jag inte tycker om vädret och vägarna. Skönt att sitta och sova på bussen=). Hemma vid sex, matlagning och ännu mer plugg innan jag landade i soffan framför House. Himla bra serie!
Tråkigt nog har jag väääldigt ont i min rygg. Den senaste veckan har varit hemsk. Kvällarna är värst och det är högt upp i ryggen mellan skuldrorna. Har dålig rygg och det har jag alltid haft men nu är det värre....

1 kommentar: