måndag 20 december 2010

Fjärde advent

Varit en helg med blandad kompott kan man säga men avslutningsvis en ok helg=).
Inleddes på fredagen med goda räkmackor för att fira fredag. Körde ner till svärföräldrarna sedan och fikade framför Robinson=).
Lördagen innebar det gamla vanliga...rivning och plugg. Det är liksom det som vi alltid ägnar lördagarna åt. Fast denna lördagen blev det sovmorgon och inget Andréns bageri. 1-0 till mig=). Daniel hjälpte oss i rivningsarbetet och de kom en bra bit på väg. Bilder kommer! Kvällen avslutades med Robinson och en värkande mage&rygg...Känner mig som en gammal kärring för tillfället, vill inte ge med sig. Man blir ju så trött och orkeslös. Hoppas att jag snart känner mig piggare!
Idag, söndag, körde vi in till staden för att köpa julklappar. Jag kan stolt säga att ALLA julklappar är färdiga. Är så lättad över detta, slippa tänka på detta nu i veckan. Istället kunna njuta och göra något roligare än att springa på stan. På vägen hem så köpte vi en gran och nu står den så fin hos oss. Genast blev det mycket juligare när granen kläddes och kom på plats. Tyvärr får jag ägna kvällen åt plugg så inget fjärde-advents-mys här inte=(. Men när jag kikar på våra fyra tända ljus och vår gran så får jag lite julkänsla i allt uppsatsläsande...
Här kommer lite bilder på vår gran. Den fina gråa julgransmattan köpte vi idag på Hemtex! Hittade inte vår gamla.



3 kommentarer:

  1. Så fint ni har det!
    Hoppas att du kan få ta det lite lugnt nu i jul och slippa tänka på plugget!
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Ja vad fint,följer med spänning ert husprojekt och kämpa nu på med det sista i skolan.
    kram och ha en mysig jul!

    SvaraRadera
  3. Tack! Nu ska jag ha lite julledigt=).
    Ha en underbar jul båda två!!
    Kramar

    SvaraRadera