torsdag 30 december 2010

Lite vardag mellan helgerna

Tillbaka till lite vardag innan det är storhelg igen. Inte det lättaste att komma in i vardagen igen efter nästan en veckas ledigt!
I måndags var det lite plugg som gällde, blev inte så mycket som det var tänkt. Tog en sväng till Amiralen med mamma och syster för att kika runt lite. Därute finns ju lite affärer nu så det räckte bra för dagen. Fyndade på rean på KappAhl. En kofta till mig och en halsduk till Martin=). Blev även en sväng på Kicks där jag inhandlade nagellack, lipgloss och hudcreme. Attans att make-up oc hudvårdsprodukter ska vara så dyrt. Är ganska så snål av mig när det gäller detta så därför är det allt för sällan som jag köper sådana produkter. Har aldrig målade naglar men blev så sugen på det. Tycker det är snyggt egentligen så får väl ge mig på det fast jag har korta naglar! Fyndade också handdukar på Hemtex. Grå- och vitrandiga som ska sparas till de nya badrummen=). Tog färger som aldrig blir omoderna, kan ju som sagt dröja innan jag hänger upp dem på krokar!
Igår, tisdag, så blev det pluggdag. Hann med det som skulle göras!
På eftermiddagen kom mormor och morfar på besök. Lite kaffe och prat om husbygge. Behöver ta del av lite erfarenheter och tips! Lite senare styrde vi kosan mot staden till Johanna och Pontus. Skulle fira Pontus som fyllde i måndags och byta julklappar! Vi blev bjudna på kaffe&marängtårta. Gott och trevligt!
De här fina Rosti Margrethe Skålset med tre stycken skålar fick Martin och jag av Johanna och Pontus. Tack! Dessa läggs undan till det nya köket! =)

Idag har jag varit i Kalmar. Malin och jag har arbetat på med vårt arbete och nu kan vi snaaart skicka in det! Tycker vi lyckades bra idag med det vi hade tänkt.
Ikväll sitter jag vid datorn. Tänkte försöka få lite plugg gjort så jag får lite ledigt i nyårshelgen. Martin är på galej ikväll så det kan finnas chans att jag får lite gjort innan jag ska hämta honom i stan. Blir ju så lätt att en film i soffan lockar mer annars...

1 kommentar: