måndag 6 december 2010

Andra advent

Så är denna helgen snart slut. Jisses vad det går undan! Snart jul, och snart examen=).
I fredags var det pluggdag och på kvällen var det fest! Vi var nio tjejer från skolan som träffades hemma hos Karro i Jämjö. Vi har studerat tillsammans från dag 1. Ibland har vi läst samma kurser och ibland inte. Men vi har ändå hållt kontakten och det roliga är ju att vi är från Karlskrona allihopa=). Blev pizza, vin och massa prat som alltid när vi träffas. Skrattade såå mycket att jag fick ont i magen och tårarna rann! Inte skrattat så mycket på bra länge=). Blev Singstar lite senare och andra lekar! Tack pappa för att du hämtade mig!!

Igår, lördag, så var det en lugn dag. Martin som var ute och festade med jobbet på fredagen, låg ganska så still i sängen hela dagen med huvudvärk. Jag tog också sovmorgon men sedan blev det lite plugg och prat med systeryster som var och hälsade på ute på ön!
På kvällen körde vi ner med pizza (jag åt hamburgare ) till svärföräldrarna. Satt och mumsade i oss och pratade. Drack kaffe och tittade på Så mycket bättre. En trevlig kväll!

Idag är det andra advent och vi har haft en mysig sådan. Vi körde till stan/Lyckeby för att inhandla julklappar. Världens oväder att köra i med en massa snöande men vi shoppade julklappar. Så nöjda med att både Amanda, Malte och Ville är färdiga! Nu är det bara resten kvar...
Martin bjöd mig på mat, entrecote och pommes med beasås. Jättegott och mysigt! Avslutade med handling på Maxi. Nu sitter jag här och ska egentligen plugga, läsa lite metodbok. Ska dock ta mig en kopp kaffe nu och mysa framför de två tända ljusen=).

Några av lussekatterna från förra söndagens bak=)

1 kommentar: