fredag 5 augusti 2011

Bygg-uppdatering

Ok, bloggtorka jag vet! Men det är faktiskt sommar och det är fler än jag som inte har lust eller tid med att sitta vid datorn. Ikväll är jag faktiskt lite sugen på att blogga (och bilderna har äntligen förts över till datorn).

Här hemma händer det vääldigt mycket för tillfället. Martin har semester och all tid ägnas åt huset. Flitig och duktig sambo måste jag verkligen säga att jag har=). Bilderna får tala:


Martin och jag var iväg en dag för att inhandla färg till huset. När vi kom hem var all panel bortriven. Anders hade varit i farten och Martin satte direkt igång med att fixa till den allt annat än raka väggen. Alltså regla upp, isolera och gipsa.



Panelen är på plats på framsidan. Jippi!! Anders och svärmor har grundmålat määängder av panel. Pappa&jag har målat vindskivor. Kommer bli så nice när allt är på plats!


Morfar har varit och hjälpt Martin med att panela. Huset har också utrymts på insidan. Rörmokaren har kopplat bort alla element, toalett och vattenkranar. På baksidan där vardagsrummet ska vara har det öppnats upp för fönsterpartier.



Även gavlen har påbörjats med ny härlig panel. Tack snälla morfar för hjälpen!
Som ni ser har det hänt en hel del här hemma sedan sist. Inte lätt att hinna med blogginlägg men ska försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar