torsdag 28 juli 2011

Back to work

I måndags var det då min sista semesterdag. Hela 10 dagar bestod min semester av....
Sista semesterdagen hände det mer än någonsin! På morgonen kom all panel levererad hem till oss. Mängder av härliga brädor som ska målas HELA 3 gånger.
Efteråt bar det av mot Lyckeby för att inhandla färg men vi hann också med veckohandling och lunch på Matkult. Väl hemma hände det saker vill jag lova. Panel revs på framsidan, gräs klipptes, det snickrades och kördes iväg skräp. Anders var en bidragande orsak till att mycket hände denna dag, tack=).

Tisdagen innebar snickeri för Martin och min första jobbdag som var en kväll. Skönt med sovmorgon=). Lite konstigt är trots allt att solen lyser så varmt och härligt. Lagom till semesterdagarna är slut...konstigt! Vädret är inte alls på min sida denna sommar =(.
Pappa och Anders agerade målare och grundade brädor för fullt.

Idag har det varit jobb 7-16. Efter en ganska intensiv jobbdag så ägnades kvällen åt att njuta av sommarkvällen. Martin, jag och mina päron begav oss ner till sjöboden. Grillade korv, fikade och hade det härligt med sol i ansiktet och havet låg som en spegel. Underbart=). Sådana avbrott kan man verkligen behöva i all stress med jobb&bygge. Tyvärr är vi lite dåliga på att ta tillvara på sommaren detta året på grund av alla måsten med huset men nästa sommar kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar