onsdag 24 augusti 2011

Vardagslunk med härliga inslag

Denna veckan har gått i sakta tempo. Meningen var ju att jag skulle börjat jobba men hur många lärare är sjuka första skolveckan? Ingen. Detta har bidragit till tre extra-lediga dagar (ofrivilligt egentligen), men med hyfsat fint sensommarväder lider jag inte nämnvärt.
I måndags tog jag&mamma cyklarna och cyklade en långrunda. Vi hade picknick-korg med oss. Stannade på en brygga och hade det härligt=). Inte kan man klaga då!

Tisdagen blev också en härlig dag med underbart väder. Denna dagen tillbringade jag vid havet. Sensommardagar kan man njuta av på ett helt annat sätt. Det är så lugnt omkring en och jag tror att jag är lugnare också. Högsommaren består bara av massa stress och måsten men nu tar man mer dagarna som de kommer=).
Idag har det varit en mulen dag som passade bra till bak, chokladrulltårta! Den blev mumsig=). Nu tänkte jag sätta mig och skicka kort till framkallning. Är fruktansvärt dålig på detta och jag har en del år bakåt i tiden som väntar...
Förresten ingen update från helgen men kan kortfattat säga att vi hade kvalitetstid med vänner. Så känns det just nu! Inte ofta vi har tid för att hitta på något med kompisar i dessa byggtider. Men i lördags ställde jag och Martin till med grillning på svärföräldrarnas altan. Mumsade grillat, pratade en massa och satt med tända ljud och intog efterätten som fick bli kladdkaka med hallon&grädde. Kul att träffas!



Fina solrosor som helt oplanerat dök upp i vår vildvuxna "trädgård".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar