lördag 27 augusti 2011

Lycka

Nu tänkte jag berätta om en helt fantastisk upplevelse som jag&Martin var med om i torsdags.
Vi var på ultraljud och vi fick se vår lilla bebis=). Yes, ni läste rätt! Martin och jag ska bli föräldrar, den 4:e februari. Helt otroligt roligt, spännande och underbart.

Tillbaka till ultraljudet! Det var helt makalöst att se ett litet pyre där inne som rörde sig hej vilt och dessutom sög på tummen=).
Allt såg bra ut och det var med lättnad&glädje vi gick ut med en perfekt bild i handen. Man ser lilla bebis jättebra, en liten sötnos=). Nu som först inser man och förstår på riktigt att vi ska bli föräldrar!

Alltså är jag i vecka 17. Jag mår bra och det jag känner av är för tillfället hjärtklappning, vilket är helt normalt eftersom mitt hjärta har ökat kapaciteten med 20% för att klara den ökade blodmängden och för att bebis ska få syre ordentligt. Efter ansträngning känner jag också av ischias, vilket förmodligen är en försmak på foglossning. Tröttheten sitter i men inte på långa vägar som tidigare...
Jag har lyckligtvis sluppit illamående och det är helt underbart efftersom många gravida lider av detta.
Bloggen kommer framöver handla om graviditeten och hur lilla bebis växer&gottar sig i magen. Men givetvis allt annat därtill som barnvagnsköp, mamma-kläder och allt som vi nybörjare ska ta in!!




7 kommentarer:

  1. Jag ska bli världens bästa moster =)

    SvaraRadera
  2. Jag ska bli MORMOR hurra!!!!!!.Visst är det underbart:)

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis grattis Carro!!!!

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Här sitter världens bästa Morfar.

    SvaraRadera
  5. Grattis!! Vad underbart kul Caroline!
    Det är en häftig resa och upplevelse aå härligt.
    Kram Angelica

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS Carro, så otroligt härligt och roligt för er!! Jag följer denna tid med spänning ;)

    SvaraRadera
  7. Halllllåååå, gissa vem som blir världens bästa FASTER då? Jag såklart, ska bli så kul med sötaste småkusinen på MIN sida. Kram till er!

    SvaraRadera