tisdag 1 februari 2011

Mat i mängder...

I fredags var första dagen som jag inte var inbokad på jobb. Men tio över sju så ringde bokningen och frågade om jag ville jobba. Hade sådan tur att jag hamnade på en av mina gamla VFU-platser. Så kul=).
En bra klass och dagen gick fort! Var ändå med glädje som jag tog helg på eftermiddagen eftersom ledighet behövdes efter veckan...Hade en lugn kväll med god mat, handboll och let´s dance.

Lördagen ägnades åt att vara servitris. Min lilla farmor som fyllde 90 år för några veckor sedan, skulle ha kalas för sina sju syskon med respektive. Jag fick agera kalasfixare tillsammans med mamma och pappa. Mat och tårtor hämtades i stan och sedan dukades det&serverades det mat. Så roligt för farmor att få fira sin 90-årsdag tillsammans med sina nära&kära och det kändes bra att hjälpa henne med det.
Ett plus i kanten var ju att jag fick ta med en stoor bit smörgåstårta hem som Martin och jag mumsade på=). Gott!! Precis när vi ätit färdigt kom Anders&Kristina på besök och då blev det kaffe! Avslutade kvällen med att kika på filmen Resident Evil:Afterlife. Helt ok film!

Igår, söndag, vaknade vi till underbart väder! Solsken och inga vindar=). Var ute hela dagen och fixade. Eldade och njöt av solen! På eftermiddagen kom syster ut och det blev firande av mamma som fyller år idag! Det bjöds på pizzabuffé och ananaspaj till efterrätt. Mums=).
Kan konstatera att det varit en mathelg men oj vad gott det är! Skulle nog behöva ta tag i det där med motionen men har inte lust. Vad gör man då? Är ju gympa två dagar i veckan här på Sturkö men är inget som motiverar mig. Fundera på att lägga ner det...Sugen på att börja simma igen och promenader när vårsolen kommer är ju inte heller fel! Får tänka över det där...


Före: Hemsk grööön balkong med fara för livet att kliva ut på...

Efter: BORTA=). Fönstrena på övervåningen ska tas bort båda två och istället ska det dit ett nytt fönster som ska sitta i mitten ungefär men inte riktigt än. Vårt blivande sovrumsfönster iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar