fredag 4 februari 2011

Mestadels jobb

Har inte hunnit med bloggen denna veckan! Tänker varje kväll att det är dags att slänga in ett inlägg men ska bättra mig på det=).

I måndags var det jobb som speciallärare för min del. Gick bra och när man varit några dagar på en skola så börjar man komma in i gemenskapen, skönt! Barnen känner igen och pratar med mig på ett annat sätt. Fick hoppa in lite extra i klassen jag varit mest i också under em.
Mamma fyllde år i måndags men vi firade ju lilla mamsen i söndags. Däremot blev vi bjudna på god middag hos svärföräldrarna. En mumsig maträtt som man inte tackar nej till=). Härligt att bli bjuden på middag sådär en vardag!

I tisdags var det ny arbetsplats/skola för min del. På ett ställe i Karlskrona kommun som jag aldrig besökt innan, vilket resulterade i att jag körde fel...Inte lätt det där men det ordnade sig till slut. Hade en 4-6 i MA/NO. Blev under dagen tillfrågad om jag kunde vara på fritids och det tackade jag givetvis ja till. Inte fel att få prova på det också! Även onsdagen ägnades åt arbete på fritids. Kan väl efter två dagar konstatera att det inte riktigt är min melodi men jag tackar absolut inte nej till det. Tror man måste komma in i fritids-tänket och just nu har jag bara skol-tänk i mig. Ett plus i kanten att det gav sovmorgon iaf eftersom jag fick stängningstiden.

Som ni förstår har veckan mest ägnats åt jobb och kvällarna åt sådana där vanliga vardagssysslor. Mat ska lagas, disk&städ, veckohandling, tvätt och så vårt husbygge givetvis. Martin har snickrat lite grann denna veckan men inte lätt att orka ha den där energin och motivationen efter en lång arbetsdag...Orkar inte lägga in bilder just nu på vad som händer och sker men det kommer!

Jag gillar verkligen Greengates produkter! Sååå fina saker. Den här supersöta sminkväskan och snygga väckarklockan hade jag gärna klickat hem om plånboken varit lite fetare än vad den är just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar