fredag 18 februari 2011

Veckan

Snart helg igen! Längtar faktiskt, känner mig ganska trött och seg ikväll.
I måndags var det jobb i "min" klass. Denna veckan har det varit rymden i fokus, som just nu är klassens tema. Förberedelser till detta, och alla andra lektioner givetvis, har pågått hela veckan lång!
Måndagen var ju för övrigt en alldeles speciell dag! Alla hjärtans-dag och detta uppmärksammades i skolan. Alla-hjärtans-dag-pyssel stod på schemat. Jag lät eleverna tillverka en söt "hjärtemus" men traditionella kort gjordes med.
Efter arbete blev det veckohandling på Maxi och inköp av present till min lilla darling på kärlekens dag=).

Den här söta musen hittade jag på www.skapligtenkelt.se. Pyssel för alla tillfällen!

Annars har veckan flytit på som vanligt. Jobb, hemmafix och snickrande. Tisdagen var det möte/genomgång med rörmokaren kring både badrum och golvvärme som ska vara i hela nedervåningen. Igår tog vi en lugn kväll med middag hos svärföräldrarna. Mumsig köttgryta med ris. Sedan hem för att kika på film, Remember me. Skönt med lite avbrott från hamrande och datorer...
Idag däremot är det fullt upp. Martin snickrar. Fick hem material idag och min kära sambo blev som ett barn på julafton. Jag sitter här vid datorn. Skriver veckobrev, förbereder morgondagens mattelektion och skriver informationsblad till VA-föreningen. En hel del att göra...men imorgon är det helg=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar