torsdag 10 februari 2011

Vårtecken

Redan onsdag! Veckorna går i fasligt tempo, men inte mig emot. Vill ju ha vår nu mer än någonsin men det börjar kännas att vi är på rätt väg. Det mesta av snön är borta och idag såg jag att påskliljorna letat sig upp en liten liten bit=).

I måndags var det jobb i en årskurs 1. Blev inringd på morgonen men var inte så långt att köra så det var smidigt. Efter jobb styrde vi kosan mot staden för ett möte och veckohandling på Maxi. Inhandlade även födelsedagspresent till Mandis som fyller snart. Blev en LasseMaja bok, platt och bra paket att kunna skicka till England! På kvällen/natten brakade det loss här! Det blåste storm och inte lite...Jag var rädd och låg vaken mestadels av natten i väntan på att något skulle rasa på huset eller att huset skulle falla ihop! Blev inte många timmars sömn för varken Martin eller mig=(.

Tisdagen och onsdagen har inneburit jobb på en ny skola. En trevlig sådan med härliga elever! Martin och jag har hittills denna veckan fixat med sådana saker som är sådär halvtråkiga gällande huset, nämligen pappersbiten. Är en del papper som ska fyllas i, skickas eller uträkningar som behövs göras. Mer än vad man tror!! Har också skickat efter badrumskataloger. Spännande att börja kika i dem, fast det är ett bra tag tills det ska installeras!
Veckans miss: Tvätta bilar när plusgraderna övergår till minusgrader. Ren och fin men ett islager....
Veckans vill ha: Snygga kläder från MQ. Kläderna nedan kommer från märket 365 Sunshine och just dessa tycker jag är snygga baskläder som är mot det våriga hållet. Längtar till vårkläderna ska på och är så sugen att uppdatera garderoben lite!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar