måndag 14 februari 2011

Min dag

Ja, nu var det ett tag sedan sist...igen!
Torsdagen bjöd iaf på jobb och det gjorde även fredagen. I fredags påbörjade jag mitt lilla vikariat på två veckor som jag fått i en tvåa. Jättekul=). Innebär mer jobb med både planering, veckobrev och annat klasslärarjobb men det ska bli väldigt roligt! Tycker att både klassen och skolan verkar bra.
Eftersom barnen slutade tidigt på fredagen så styrde jag kosan mot staden. Gick ett ärende och sedan träffade jag Eve. Var så länge sedan vi träffades så vi hade mycket att prata om. Fikade givetvis också, tack för fikat söta du!
Sådan härlig känsla och köra hemåt på fredagen. Känna hur fredagsmyset infinner sig och hur helgens ledighet ligger framför en=). Fredagen tillbringades hos svärföräldrarna. Vi åt pizza, semlor och kikade på Let´s Dance. En frossarkväll med andra ord!

Igår så var det ingen vanlig dag för det var faktiskt min födelsedag, hurra hurra hurra=).  Nu är man alltså 25 år. Känns bra! Ingen ångest här inte, fast det går mot 30, haha=). Fick iaf bevis på att man börjar bli äldre. För första gången sedan jag fick tillträde till Systemet så behövde jag INTE visa leg!!! Kändes faktiskt ganska bra=).
Martin och jag var på en liten utflykt på dagen. Hämtade virke och sedan kikade vi runt på badrum, kök & möbler. Roligt att drömma sig bort för några timmar och titta på allt fint som finns. Kan bara konstatera att det är en djungel av badkar och badrumsprodukter. Inte lätt att välja...Just nu funderar vi på om vi ska ha hörnbadkar eller vanligt badkar. Känns som det börjat komma tillbaka allt mer med vanliga badkar. Däremot känns hörnbadkar lyxigt men var och vartannan villa har det iofs...kanske kul med något annat. Förslag/tips? Lunchade på Matkult och sedan åkte vi hemåt. Blev efter viss beslutsångest firande hemma med Martin+familjen. Mumsade enchilladas med sallad och vin till. Fika efteråt givetvis=). Så lite firande blev det trots allt (vår 25-årsfest är planerad till sommaren, därav det sparsmakade firandet).



www.smarthem.se
Idag är det snickrande här hemma. Martin gör färdigt bjälklagret och håller nog på i skrivandets stund på att isolera. Jag har planerat morgondagens lektioner (där jag ska bedriva någon form av alla-hjärtansdag-pyssel), städat och fixat med tvätten. Snart är det dags för kaffe och Solsidan=). Imorgon ny vecka och vet ni vad! Jag kom på innan att jag inte alls känner någon söndagsångest. Underbar känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar