måndag 3 maj 2010

Två veckor i snabb-repris

Varit hur dålig som helst på att blogga. Too much i skolan och på hemmaplan när det gäller måla, städa och fixa iordning i vårt hus...här kommer dock en snabbrepris. Sedan är jag tillbaka på banan igen=).

Skolan har det som sagt varit mycket med. Hunnit med en massa som t.ex:
-Rättegång i Karlskrona. Skrivuppgift i samhällskunskapen på detta, vilket mest liknade en uppgift vi hade på gymnasiet. Tycker lag&rätt är väldigt intressant, lite halvtråkig skrivuppgift bara men att sitta på Waynes hjälpte=).
-Exkursion ute i naturen och på buss en hel dag. Stelfrusna och uttråkade...bergarter och olika jordsorter är inte min grej.
-Exkursion i Kläckeberga Kyrka, kallt och stelfrusen=(.
-Massa grupparbete och slutligen vår rundvandring i Gamla Staden i Kalmar för tre andra grupper. Tycker att det gick bra=). Äntligen är delkurs 3 slut, jippi=)

Har samtidigt hållt på en massa med huset. Massa arbete har lagts ner. Med hjälp av massa målning och städning så börjar det bli färdigt. Längtar så tills vi kan flytta in.
I går fällde vi lönnen framför huset. Blev kanon, så ljust och fint. Tack Assa för din insats!!
Fortsatte hela kvällen med målning och många friends var på plats. Mycket blev gjort och trevligt hade vi. Blev McDonalds, mörkerkurragömma och ett skepp kommer lastat. Ja, ni hör själva=). Tack för all hjälp både vänner och familj!!

En del trevligheter har det också blivit;
- Shopping till huset=). I love it. Massa snygga saker som bl.a. träbokstäver som bildar orden HOME och LOVE. Bilder kommer. Har också inhandlat grejor som ska användas till mina planteringar men också ett par ballerina-skor.
-Martin överraskade mig med nya snygga trädgårdsmöbler. Precis dem jag ville ha=).
-Kalas för min gamlamormor som fyllde 85 år 1 maj. GRATTIS!! God mat och alltid trevligt att träffa släkten, särskilt småkusinerna.

Har tyvärr inträffat tråkigheter också. Lite över en vecka sedan. Nu väntar man bara varje dag att du ska hittas. Väldigt tragiskt...

3 kommentarer:

  1. Mc Donalds? Trädgårdsmöbler? Aja får prata imon på fikat.. Natti!

    SvaraRadera
  2. Jag blir också nyfiken på utemöblerna, ett större set nu då? Förutom lilla två-stolssetet?

    På tal om bokstäver, de har så fina sådana ord här i Weymouth. Men jag lär tyvärr inte få hem dom hela...

    Kul att riktiga inflytten närmar sig, första övernattningen...

    SvaraRadera
  3. Johanna: Ja, vi får ta ett snack om det=).

    Anette: Yes, ett större set. Bord, soffa och två stolar...i vitt. Bild kommer!
    Är så snyggt med bokstäver. Längtar till jag får börja inreda. Planen är att sova första natten på fredag. Får se lite. Har målat ikväll och slitit för att det ska bli färdigt.

    SvaraRadera