fredag 23 april 2010

Bullbak och husfix för resten...

I fredags var det hemma-plugg-dag. Blev dock inte så mycket gjort eftersom jag ligger i fas med det som ska göras=). Istället bakade jag och mamma kanelbullar, så himla gott! Ljumma kanelbullar med ett glas mjölk till. Givetvis blev det fix i huset som vanligt...känns som det är något som liksom hör till vardagen nu. Kommer nog bli så ett bra tag framöver, eller förresten...kommer vara så i hela mitt liv. Både stora och små projekt dyker upp ständigt när man är husägare. Men tycker att det är kul=). Älskar att ha planer och projekt. Är bara vääldigt mycket jag vill just nu.
Har ju glömt att säga; fick VG på arbetet om Stenhuggeriverksamheten på Tjurkö. Känns väldigt roligt med tanke på allt jobb vi la ner på det.

I lördags blev det frukostbröd från Andréns, mums=). Efter detta var det möte på Folkets Hus om kommunalt vatten och avlopp. Vår väg är ju intresserade av detta och därför var det ett infomöte om detta. Insåg nog allihopa att arbetet bakom det hela är grymt stort. Men för oss är det viktigt med tanke på framtida byggplaner. Slutade med att både Martin och jag valde att gå med i styrelsen för att engagera oss ytterligare. Blir fler möten och jobb men det är det värt!
Körde direkt till Lyckeby för att inhandla färg och annat tillbehör som behövs. Sedan blev det massa rensande och fixande. Fick under dagen/kvällen lite besök också, alltid trevligt=).
Hade pizza-mys med familjen på kvällen. Somnade tidigt, utslagna som vanligt...


Killarna slår igen en dörr in till vårt blivande sovrum.

Köket. Slitit bort lite köksskåp, ska sitta snygga konsolhyllor där istället. Lite kakel råkade också åka ner...
På söndagen hände inte mycket kul...städade i huset. Mamma och jag gjorde en massa...slängde ut badkaret bland annat. Alla köksskåp tömdes. Jippi, framsteg=).
Kvällen blev lugn, hyrfilm GI.JOE. Den var faktiskt bra! Saknade dock lösgodis som jag blev lovad egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar