torsdag 27 maj 2010

...

Ny vecka, nya tag eller vad är det dem säger? Här känns det lite sådär med nya tag...Är så himla skoltrött och fast jag vet att det endast är en vecka kvar så är det pust&stön. Man ska helt enkelt ha energi till en vecka till, dessutom energi till att tentaplugga. Snälla, give me some motivation!! Hittar gärna på allt annat än att plugga och inte ens roliga saker är roligare...blir till att fira nästa torsdag. Iaf efter klockan 13, då tentan är färdigskriven.

Nog om detta. Händer lite annat i mitt liv förutom trötthet över plugg. I måndags var det hemma-plugg-dag. Blev väl inte sådär mycket pluggande men jag läste en del om Kalla Kriget. Mamma och jag körde sedan till Maxi på eftermiddagen för att veckohandla.
Blev på kvällen äntligen färdig med mina pallkragar. All jord på plats och fröerna är sådda. Antar att jag är lite sent ute men vi får väl se om dyker upp något. Så förhoppningsvis kommer vi få både sallad, gräslök och dill. Blåklint, busk-krasse och lite andra blomster kommer pryda vår trädgård fint.

Tisdagen var skoldag men inte förrän på eftermiddagen 13-15:45. Tog därför bilen och körde till stan på förmiddagen. Inhandlade morsdagspresent och ett par jeansshorts till mig. Har spanat in det länge och nu slog jag till. Kan bara säga att varenda affär i Karlskrona har ett stoort sortiment av jeansshorts; korta, långa, ljusa och mörka. Bara att välja och vraka men dem ska ju som sagt sitta bra med. Antar att varenda tjej/kvinna kommer äga ett par jeansshorts i sommar. Verkar vara ett av sommarens modemåsten!

Dessa jeansshorts köpte jag på Lindex. Måste bara få lite mer brunbrända ben innan dem används...Bild: www.lindex.com

Eftermiddagen spenderades som sagt i Kalmar, Internationella relationer II stod på schemat. Bra föreläsning och jag måste berömma föreläsaren. Han förklarar på ett bra sätt som gör att alla förstår=). Kvällen blev lugn, för en gångs skull. Efter middagen blev det kaffe hos svärföräldrarna framför Äntligen Hemma. Sedan körde vi hem och tittade på en film Martin hyrt. Trubbel i Paradiset med Vince Vaughn och svenska Malin Åkerman i huvudrollerna.

Måste också säga att i tisdags firade ju mina kära föräldrar 25 år som gifta, silverbröllop=). GRATTIS till er båda!!

Idag, onsdag, har det varit en lugn hemma-plugg-dag. Martin är på Öland och jobbar, kommer inte hem förrän imorgon. Tråkigt som vanligt när han är iväg. Har idag hunnit med gräsklippning, fika hos svärföräldrarna och plugg. Plus det vanliga hemmafixet och kel med Zigge. Onsdagen blev helt enkelt inte roligare än så här...

1 kommentar:

  1. Snygga.. Får se dom i helgen. Men jeansshorts är snyggt och man kommer nog få användning av dom. Tut tut. Fast det finns ingen tuta på gräsklipparen va? Hehe.

    SvaraRadera