måndag 24 maj 2010

En ganska trist vecka men en härlig helg=)

Ja, denna veckan har varit sådär lite halvtrist måste jag säga. Inte haft den där rätta energin eller lusten till någonting. Fått tvinga mig till sakerna jag gjort bara för att det måste bli gjort...
I måndags åkte Martin till Öland för att jobba där hela veckan...så tråkigt och ensamt. Mån-ons var hemma-plugg-dagar, vilket var härligt. Läst en massa om Kalla Kriget. Detta är en av alla delar på den kommande tentan. Så detta måste pluggas in, jobbigt med så mycket detaljer bara.

Här hemma vid huset har jag fixat med mina pallkragar. Oljat in dem, vilket stylade till dem en del=). Sedan har det varit ett himla slitande med jord...ganska tungt måste jag säga!
Så nu är en del av mitt odlingslandskap färdigt. Detta syns på bilden nedan. Till vänster; Amerikanska blåbär, Rabarber och Smultron. Till höger; Jordgubbar.


Kul att plantera=). Har också hunnit med att klippa gräset och tagit en promenad med Zandra. Fått sällskap av mina kära päron i veckan som bor så nära. Slippa äta middag ensam varje dag är underbart och kela med Zigge gör vilken människa som helst glad=)

I torsdags var det skoldag igen efter en ganska lång "ledighet" hemma. Att slippa åka till Kalmar innebär ledighet. Så mycket skönare att läsa på hemmaplan. Skoldagen var 10-17 och bestod hela långa dagen av religionsföreläsningar. Inte vidare bra och förmodligen trodde föreläsaren att vi var bättre än vi egentligen är...När jag kom hem var älskling hemma. Härligt=). John&Marie kom och fikade hos oss på kvällen.

Fredagen innebar också skoldag i Kalmar. En kort men bra sådan. Föreläsning i Samhällsekonomi och Internationella Relationer. Duktig föreläsare som förklarar så att man förstår, äntligen=). Resten av fredagen blev ganska lugn och slapp. Så skönt att kunna koppla av lite. Gick nere på ängen och plockade söta mandelblommor som nu står fint på köksbordet.
På kvällen blev vi uppbjudna till Anders och Kristina på kaffe med rabarberpaj till. Mums så gott=)



I helgen har vi bara fixat med vår båt kan man säga. Lite annat småplock i trädgården men mesta av tiden har lagts på båten. Så mycket jobb och tid man behöver lägga ner!! Vädret har varit underbart. Grillade gott på lördagen tillsammans med mamma&pappa och Johanna&Pontus.


1 kommentar:

  1. Hejsan, Åh vad gott med egna jordgubbar!!
    Jättefint ni fått det i huset o kanonfin båt, har inte sett den innan. Kram kram

    SvaraRadera