tisdag 11 maj 2010

Helgen

I fredags var jag i skolan. Är faktiskt få fredagar denna termin som vi behövt åka på föreläsning men nu i tenta-tider är man ju så illa tvungen att gå på allt. Samhällsekonomi var det som roade oss under förmiddagen. Var så himla trött bara annars var det väl ok...lite klurigt bara med alla ekonomitermer som trillat bort sedan gymnasietiden!
När jag kom hem blev det fix i huset och sedan körde vi ner till Sanda för att ha lite fredagsmys. Amanda hade nämligen bjudit ner oss på tacos, gott=). Trevligt med massa bus och gos. Malte var så gosig! Han stod nedanför mig och sa "ta mig då" och då skulle han upp i famnen. Krama det hårdaste jag kunde annars dög det inte för herrn och efter det fick jag massa pussar. Amanda bjöd mest på dans och teater, säger bara "Dramaten nästa" =).

lördagen blev det inflytt i huset=). Massa möbler att bära fram och tillbaka + tusen småsaker. Känns bra iaf och när allt kommer på plats kommer här bli mysigt, tror jag!
Årets första grillning blev det på kvällen. Helgrillad fläskfilé, potatissallad, sallad och givetvis majskolv. Så underbart gott! Lite sommarkänslor börjar infinna sig, (trots duggregn)...=). Avslutade lördagen med massa godis och filmen Avatar tillsammans med syster och Pontus i vårt hus. Måste bara säga att filmen var jättebra!


Söndagen fortsatte med massa plock och fix. Nya handtag till köksskåpen, gardinupphängning och ännu fler saker på plats blev det! Köket blev mysigt, bilder kommer imorgon (måste hitta min kamerasladd).
Svärföräldrarna och kidsen kom på fika under eftermiddagen. Kaffe, festis, kanelbullar och Ballerinakex. När det gäller Ballerinakexen stod Malte för ätandet, Amanda och jag fick smaka varsitt=).

1 kommentar:

  1. Malte kan allt mumsa på ballerina, jag vet...Det är det man behöver ha på kalajs för hans skull. Tja, bullar med brukar gå ner. Jag har fått sett Mandis magdans via Skype, hon är så nöjd för sina rullningar!

    SvaraRadera